• Anonym (P)

Barnen får se på film från 15 år, nu ska jag anmäla!

Du har jag ått nog, det är förädrar som låter sina barn få se film från 15år, nu har jag fått nog och tänker anmäla dom till soc, så här får det inte gå till.

• Svar på tråden Barnen får se på film från 15 år, nu ska jag anmäla!
  • sextiotalist
    viseversa skrev 2012-08-16 12:13:11 följande:
    Om det är barn i 12-14 års ålder tycker jag inte det är sååå hemskt. Är det däremot barn som är mellan 1-8 som får se på alien ja då tycker jag inte det är att föredra. var ju en här på fl som lät sin 4 åring se på Jurassic park bla och försvarade sig med att hon ääälskade den filmen och jada jada jada. Jag tycker hon var dum i huvudet. 
    Kan varit jag och ja, jag tycker den inte alls var så farlig, ja, han älskade filmen, jag är väl dum i huvudet, men jag tycker den filmen är harmlös.
    Min sambos barn såg den när de var 9 och 11, den som sprang iväg, det var jag 
  • viseversa
    sextiotalist skrev 2012-08-16 12:15:32 följande:
    Kan varit jag och ja, jag tycker den inte alls var så farlig, ja, han älskade filmen, jag är väl dum i huvudet, men jag tycker den filmen är harmlös.
    Min sambos barn såg den när de var 9 och 11, den som sprang iväg, det var jag 
    Nej detta var en flicka som denna kvinna hade=). Och om du låter din 4 åring se den filmen så är du inte heller speciellt smart. 
  • Anonym

har du så jävla tråkigt liv???

• Anonym
    Anonym (P) skrev 2012-08-16 12:06:08 följande:

Dom är kontaktad, det kommer att bli en utredning av något slag

Den som behöver en utredning är nog TS..............
  • viseversa

Btw så hade jag inte anmält till soc för en sån sak. Dock hade jag nog sagt vad jag ansåg till föräldrarna. 

• Dohgon

LOL TS =) Skönt att fler har tröttnat.

Jag såg för övrigt på Child's Play när jag var ca 3 år =p
    Pet Sematary i ungefär samma ålder.. Och ja Jag älskar skräckfilmer över alla andra filmer =) Däremot så görs det inga skrämmande mer alls.
    Blev en massa rabalder om att barn i ettan såg den när jag gick i deras klass, de hade tydligen blivit skiträdda. Jag bara skrattade åt dem för ja jag hade sett den för länge sen =)

• Anonym (bluh)
    viseversa skrev 2012-08-16 12:23:16 följande:
    Btw så hade jag inte anmält till soc för en sån sak. Dock hade jag nog sagt vad jag ansåg till föräldrarna. 
    Vad menar du kan hända av att se på jurassic park? Du vet ju om ditt barn lätt blir rädd eller inte?

Till ts; ja herregud, anmäla någon för att barnen får se på filmer som DU inte tycker är lämpliga. Tänk om alla skulle anmäla efter sina egna preferenser? Då hade soc haft betydligt mer att göra. 
  • viseversa
    Anonym (bluh) skrev 2012-08-16 12:26:02 följande:
    Vad menar du kan hända av att se på jurassic park? Du vet ju om ditt barn lätt blir rädd eller inte?

Till ts; ja herregud, anmäla någon för att barnen får se på filmer som DU inte tycker är lämpliga. Tänk om alla skulle anmäla efter sina egna preferenser? Då hade soc haft betydligt mer att göra. 
    JAG anser inte att man ska låta små barn se Jurassic park. Tycker den är på tok för våldsam och blodig för en 4 åring. Skrämmande att andra tycker det är okej!
  • Anonym (bluh)
    viseversa skrev 2012-08-16 12:27:08 följande:
    JAG anser inte att man ska låta små barn se Jurassic park. Tycker den är på tok för våldsam och blodig för en 4 åring. Skrämmande att andra tycker det är okej!
    Min son älskar jurassic park i vilket fall. Däremot skulle jag inte visa honom våldtäksfilmer eller riktiga mord filmer. Men eftersom det inte finns dinosaurier ser jag inte heller hur det kan skada.

Jag själv fick se allt som liten och jag är inte skadad ! =) 
  • Anonym
    viseversa skrev 2012-08-16 12:27:08 följande:
    samma med min 7åring han skulle ha mardrömmar LÄNGE!

man känner sitt barn bäst, 
Svar på tråden Barnen får se på film från 15 år, nu ska jag anmäla!