• Bite me

Weekend till London, tips mottages tacksamt!

Nästa år tänkte jag ge mig själv en resa till London i 30 års present, och min man får följa med

Är det billigare å boka hotel för sig, typ hotels.com och sen boka flyg för sig? Vad kostar flygstol till London?

Vad ska man inte missa när man är i London,  så som sevärdigheter, shopping och restauranger?

Tar tacksamt emot alla tips du har

Your inner knowing is your only true compass
  • Svar på tråden Weekend till London, tips mottages tacksamt!
  • Fanny b

Ryan air är billigt att flyga med, sedan beroende det givetvis hur nära man har till en flygplats där det finns. Om ni kan tänka er att ha en låg standard på boendet kan jag rekommendera youht hostels, det är vandrarhem där man får delar rum med andra personer. Det finns också sk familjerum på dess.

Det sevärdheter jag gillar med London är museum med en historisk/vetenskaplig inriktning. Om ni gillar musikaler kan jag rekommendera er att gå på en sådan i London. Numera kan man boka en biljett till dem via internet.

• Lacey

Jag skulle boka med Norweigian, billigt och mycket bättre än Ryan Air. Bokar ni långt i förväg kan ni få jättebilliga biljetter.

hotels.com är jättebra att boka hotell via.

Hotellen håller väldigt låg standard i London och jag tycker det är värt att lägga pengar på det.

Sist bodde jag på MIC Hotel, fräscha fina rum, bra frukost och bra läge.

Jag gillar att bara ströva runt. Var där med min mor i maj och vi såg The Phantom of the Opera. Var andra gången för mig och den är fantastisk!

• lanylena

Om du vill gå på musikal, så bege dig till Picadilly Circus där det finns ett par ställen där de säljer biljetter billigare för föreställningen samma dag eller dagen därpå.

Plus 8/5, BF 17/1!
  • Fanny b
    Lacey skrev 2012-08-16 15:07:39 följande:
    Jag skulle boka med Norweigian, billigt och mycket bättre än Ryan Air. Bokar ni långt i förväg kan ni få jättebilliga biljetter.

hotels.com är jättebra att boka hotell via.

Hotellen håller väldigt låg standard i London och jag tycker det är värt att lägga pengar på det.

Sist bodde jag på MIC Hotel, fräscha fina rum, bra frukost och bra läge.

Jag gillar att bara ströva runt. Var där med min mor i maj och vi såg The Phantom of the Opera. Var andra gången för mig och den är fantastisk!

Det finns olika åsikter om vilka flygbolag som är bra eller inte. Själv är mina erfarenheter av Ryan Air bra. Visst, jag skulle troligen inte på långresor med dem, men över till UK eller inom Europa, tycker jag det inte är mycket sämre än de övriga flygbolag jag rest med,
  • Bite me

Åh tack för tipsen Glad

Hur långt innan bör man boka flygbiljett?

Närmast flygplats blir nog i Göteborg.

Är det dyrt att handla i London? Typ kläder och skönhetsprodukter?

Your inner knowing is your only true compass
  • Fanny b
    Bite me skrev 2012-08-16 16:40:29 följande:
    Åh tack för tipsen Glad

Hur långt innan bör man boka flygbiljett?

Närmast flygplats blir nog i Göteborg.

Är det dyrt att handla i London? Typ kläder och skönhetsprodukter?

Om ni endast kan åka ett specifikt datum så tycker jag ni bör boka biljetter så tidigt ni kan. Annars skulle jag vänta max 2 månader innan den planerade avresan. Jag är inte så intressera av att handla kläder men då London är någon billig stad att vara i tror jag inte priser på kläder är så mycket billigare än i Sverige. Eftersom är intresserad av kläder kan jag rekommendera ett besök på Harrods. Det är dyrt där så jag brukar mest gå dit bara för att upplevelsen att vara där.
  • Samama

Rekommenderar starkt att åka till Highgate Cemetery! Det är så jäkla spännande kyrkogård med häftiga gravar, guidade turer. Googlelänk:  www.google.se/search&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=jBUtUPXmDKeN4gTAv4CoDA&biw=1366&bih=665&sei=jhUtUIvIBM7S4QS6vYCQCg

• Lacey

Finns en del billiga kedjor vad gäller kläder. Annars är det som här eller dyrare.

Det går massvis med pengar i London, även om man inte shoppar eller gör nåt speciellt. Så budgetera högt.

Finns massvis med bra restauranger. Belgo i covent garden är en rolig upplevelse med bra mat.

• Lacey

Mitt favvoställe i London är Camden Stabels, matmarknaden där är fantastisk. Och där kan ni äta billig och god lunch, eller bara gå och få smakprov från de olika stånden.

• Trollbarnet

Jag verkligen ÄLSKAR London, helt underbar stad.
    Du måste gå på på Primark www.primark.co.uk/ och självklart Madame tussauds.

Sen äta.. överallt! Dom har sjukt god mat, speciellt om man beställer en maffig stek.

Svar på tråden Weekend till London, tips mottages tacksamt!