• LiveHappy

Vad göra åt mina tänder?? Implantat? Porslinsfasader? Kompositfasader?

Anonym (TS) skrev 2012-08-16 20:32:50 följande:
    Tandställning i all ära... men det formar ju inte om mina huggtänder (vilket är mitt största komplex).... dessutom har tandläkarna redan sagt nej till tandställning. Så frågan är om porslins-/kompositfasader kronor eller implantat kan rädda mig :)
    Tandställning TS. SEN porslinsfasader till "huggtänderna".

Jag har också börjat fundera på porslinsfasader och har läst mycket om det på nätet på senaste. Jag har dock inga snea tänder (det har jag fixat till med tandställning redan, tog 2 år) utan jag är bara så trött på mina fläckar på de 2 mittersta tänderna där uppe.

Det är ju så att dom slipar ner tanden, så en gång porslinsfasader, alltid porslinsfasader. För skulle du sluta med det så är ju dina riktiga tänder mindre än vad dom normalt ska vara. Har sätt skräckexempel där det bara är som små stumpar (Carola tex.)

Så porslinsfasader på endast dina 2 "huggtänder". Tänk på att det kostar 3-8 tusen per tand också.
    Kompositfasader är av plast, det är lika fint i början men dom går lättare sönder och blir missfärgade tidigare. Så i slutändan är porslinsfasader billigare.  
Svar på tråden Vad göra åt mina tänder?? Implantat? Porslinsfasader? Kompositfasader?