• Lady95

Vad göra åt mina tänder?? Implantat? Porslinsfasader? Kompositfasader?

Jag har fasader och det har funkat jättebra, är supernöjd.

• Lady95

Tycker ''huggtänder'' är fett med sexigt. Frågade min tandläkare ifall hon kunde slipa mina vassa men det fick jag inte. Skrattande

• Lady95
    LiveHappy skrev 2012-08-16 21:23:52 följande:
    Tandställning TS. SEN porslinsfasader till "huggtänderna".

Jag har också börjat fundera på porslinsfasader och har läst mycket om det på nätet på senaste. Jag har dock inga snea tänder (det har jag fixat till med tandställning redan, tog 2 år) utan jag är bara så trött på mina fläckar på de 2 mittersta tänderna där uppe.

Det är ju så att dom slipar ner tanden, så en gång porslinsfasader, alltid porslinsfasader. För skulle du sluta med det så är ju dina riktiga tänder mindre än vad dom normalt ska vara. Har sätt skräckexempel där det bara är som små stumpar (Carola tex.)

Så porslinsfasader på endast dina 2 "huggtänder". Tänk på att det kostar 3-8 tusen per tand också.
    Kompositfasader är av plast, det är lika fint i början men dom går lättare sönder och blir missfärgade tidigare. Så i slutändan är porslinsfasader billigare.  
    Jag har kompositfasader och har haft det i flera år, funkar skitbra tycker jag. Har inte gått sönder och ej blivit missfärgade (se bild) hade glugg innan. Så det kan jag varmt rekomendera Glad
  • Lady95
    Anonym skrev 2012-08-16 21:33:57 följande:
    Hur mycket av dina tänder är nerslipade? Hur många år har dom suttit? Kan du ta bort dom och gå utan utan att dina tänder ser "förstörda" ut? Jag vill så gärna ha porslinsfasader men jag är rädd för att tänderna ska bli så pass nerslipade att man är beroende av fasaderna sen.
    Dem är inte så himla nerslipade, jag hade ju som sagt glugg innan mellan framtänderna som jag hatade. Nu tycker jag däremot det är charmigt och skulle inte ha något så emot att ha glugg igen men jag har ju vant mig otroligt vid mina raka tänder så.

Jag har haft fasader i vad kan det vara.. 6 år? De ser absolut inte förstörda ut utan det ser ut som vanlig glugg utan fasader bara. Att ha fasader är ju en grej för livet, dock väljer du ju om du vill ha det för livet eller ta bort det när som helst. Tycker dock att fasader är en väldigt bra lösning då det är långvarande men samtidigt får du välja om de ska va tillfälligt eller ej.

Det gör inte ont eller något sånt som tandställning utan det ser fint ut och diskret ut på direkten! Min tandläkare sa att det är så naturligt som möjligt och det bästa för tänderna :)
Svar på tråden Vad göra åt mina tänder?? Implantat? Porslinsfasader? Kompositfasader?