Homosexualitet vs Bibeln
Trinity78: Jag håller med dej. Jesus säger att vi ska älska vår nästa, homosexuell som heteroexuell. Jesus umgicks med alla sorters människor -rika, fattiga, heterosexuella, homosexuella, prostituerade... Och jag håller med dej om att "den som är utan synd bör kasta första stenen". Jesus gör ingen skillnad på synd och synd. Han säger att ALLA har syndat och behöver syndernas förlåtelse. Tyvärr finns det alltför många kristna som intar en alltför dömande attityd, ja ibland en hatisk inställning mot homosexuella... Det är djupt tragiskt tycker jag. De ser flisan i sin broders ögon men kan inte se bjälken i sitt eget öga.... Jag skäms å deras vägnar!
MEN! Att tycka att homosexualitet är naturligt och rätt- det kan jag bara inte! Jag tycker själva handlingen är fel. Bibeln säger att det är fel, men även om Bibeln inte hade sagt att det, hade jag nog tyckt det ändå, hade känt det i mitt hjärta. Det går emot allt vad som är naturligt i mina ögon. Men tro mig när jag säger att jag gillar homosexuella människor lika mycket som heterosexuella människor. Jag har en del vänner som är homosexuella som jag tycker är helt underbara! Ja, kanske är de på många sätt bättre människor än många heterosexuella, för de vet hur det är att vara svag, utstött, ogillad...
Om min lille son skulle snatta i affären, skulle jag inte tycka om det han gjorde. Men jag skulle älska honom lika mycket för det. Förstår du liknelsen?
Det är så synd att bara för att man tycker att homosexualitet är fel, så är man hatisk, känner ingen empati eller förståelse...Jag känner inte alls igen mig i den beskrivningen.
Måste man verkligen acceptera alla samlevnadsformer för att vara en god och empatisk människa?
Tycker alla ni som tycker det är helt ok med homosexualitet att även månggifte är ok? Om inte, varför inte då? Om ni nu inte accepterar denna handling antar jag att ni är väldigt hatiska av er...?
Jag vill inte döma någon homosexuell eftersom jag inte heller är en felfri människa. Jag vill älska alla människor oavsett hudfärg, sexuell läggning eller religiös övertygelse. Tror att människor i min närhet känner att jag gör det. Men att älska handlingen är inte detsamma!