Att vara kristen innebär att man tror på bibeln, att Guds ord är den sanning varefter man vill leva sitt liv! Har man valt detta sätt att leva, har man valt att grunda sitt liv på den tron så kan man inte själv vara homosexuell, inte ifall man inte tror på bibeln, Guds ord precis som den är skriven. Tror man inte på det som står skrivet i bibeln är man alltså inte i ställning att kalla sig för kristen. Troende kanske, men inte troende kristen.
Jag tänker också på äktenskapet, utifrån kyrkans grund. Det är något som inte är till för den del av befolkningen som har valt att leva sitt liv som homosexuell. Gud välsignar inte kärleken mellan två personer av samma kön, därför känns det rent ut av bissart att det ska finnas kyrkliga/kristna välsignelseakter av homosexuella som ingått partnerskap med varandra. Jag tycker absolut att homosexuella, som personer i samhället ska ha rätten att gifta sig med varandra, men det ska vara borgerlig vigsel och inget som grundar sig på en tro som är helt emot deras sätt att leva, en religion som öppet menar att homosexualitet är en synd och att kärleken, äktenskapet endast är till för man och kvinna att delas. Utifrån detta kan jag inte förstå hur någon som är homosexuell kan välja att välsignas i kyrkan eftersom detta är omöjligt utifrån den kristna tron. Om bibeln är Guds ord, så är Gud emot homosexualitet, homosexuella ska inte leva tillsammans i ett äktenskap och det står även i bibeln att Gud är oföränderlig, alltid densamme, alltså skulle inte Gud alls vara tacksam för den kärlek som finns på jorden... eller andra liknande argument man kan höra!
Däremot inte sagt att jag är emot homosexuella alls, de är människor som alla andra! Men den kristna tron är faktiskt inte till för dem, hoppas att ingen tar åt sig allt för mycket, men detta är vad jag tycker och det är oacceptabelt att välsigna ett sådant äktenskap i den kristna kyrkan, det borde också respekteras! Ska man ha någon slags välsignelse eller liknande så får det väl vara i en annan religion och ingen som grundar sig på bibeln.... vi kan inte göra om kristendomen, hur respektlöst vore inte det emot de som faktiskt tror på Gud?