• BelindaL

Vilka skalbyxor?

Min 5 åring går på ett dagis där dom är ute massor så bra kläder är viktigt.

Han har redan en vind/vattentät (skal) jacka i märket everest och en fleece i samma märke..
    Nu vill vi köra på ett bra par skalbyxor till honom, känns som everest kanske inte är så bra med endast 3000pelare?
    Något som haft everest skalbyxor?
    Någon som kan rekomendera bra skalbyxor och varför?

Jätte tacksam för svar :)     

• Svar på tråden Vilka skalbyxor?
  • pp08

Vi har haft FIX tidigare med 10000 i vattenpelare och kör med Kaxs Proxtec  vp 10000i år. (lindex har sämre kvalitet/vattenpelare i år, kappahl har förbättrad sin)

♀ 090619 och MF feb 2011, MA april 2012
  • fortsätt paddla

Pop och HH... Också bra vattenpelare.

• Lizzie 007

Jag är ett riktigt fan av Everest skalkläder! De håller vind o väta borta. Min dotter har aldrig läckt. Nu har de bra paketpris oxå 499:- för både skaljacka o byxa. Dumma jag köpte ett alldeles för stort skalset av märket North blend (jag hittade inget everest i snygg färg)...men nu hade de fått in en snygg lila som jag nog måste köpa, i rätt storlek.

• Dr Mupp

Isbjörn. Har inte testat nått som är bättre. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • BelindaL

Ser ut att bli Everest skalbyxor, både han och hans två bröder har redan regn/vind jackan och deras vindfleece och dom är jag nöjda med. Själv köpte även jag mig ett vind och vattentät set i Everest idag:-P

• pigglet

Vi har pop. Barnen har aldrig blivit blöta - de har dem ute som regnbyxor när det regnar också.

Svar på tråden Vilka skalbyxor?