• Babybel

Ni som får sen äl med Pergotime, när kommer mensen?

Hej,

Jag är inne på min andra kur Pergotime (först enkelkur nu dubbel).
    Jag får ägglossning på dag 20 eller 21 med Pergotime, men första enkelkuren så kom aldrig nån mens igång trots att jag inte var gravid. Nu på dubbelkuren har jag positivt ägglossningstest på dag 20, vilket borde innebära ägglossning på dag 21.  Nu hoppas jag ju på att det inte kommer någon mens för att jag har blivit gravid, såklart, men jag vet liksom inte vilket datum som blir BIM alls.

Så jag vill veta hur det har fungerat för er som också fått de här sena ägglossningarna med Pergo, har ni ändå lika lång tid till mens eller kortas eller fölängs det också då? Jag har hört nåt om att det vanliga är  typ 10 eller 14 dagar. Hur funkade det för dig? Supertacksam för många svar, blir ju mer "vetenskapligt" då ;))))

• Svar på tråden Ni som får sen äl med Pergotime, när kommer mensen?
  • Babybel
    Nordanvinden08 skrev 2012-08-17 17:22:12 följande:
    Brukade oxå få 14dagar senare. Fick äl runt dag 25. Fick dock ta äl spruta för att få äl...
    Aha, fick du inte positiva ägglossningstest då utan sprutan alltså?
  • Nordanvinden08

Nej fick inget positivt alls. Har pco och ägglossar inte på egen hand.. Fick ta äl-spruta både när jag tog pergo och när jag senare to puregonsprutor.

• elith

Fick min äl dag 30 och sen mens dag 45 på andra kuren dubbelkur pergo.

• Babybel
    elith skrev 2012-08-26 20:34:28 följande:
    Fick min äl dag 30 och sen mens dag 45 på andra kuren dubbelkur pergo.
    Hur var det på första då? Jag tyckte det var helskumt att jag inte fick mens trots att jag fått positivt ÄL-test på första kuren. 
    Denna gång fick jag positivt äl-test också och blir jag inte gravid hoppas jag iaf på mens nu till veckan. 
  • elith

Första gången fick jag varken äl, eller mens. Fick ta primolut för att få igång mensen, men den här gången kom den av sig självt.

• Babybel
    elith skrev 2012-08-26 21:39:59 följande:
    Första gången fick jag varken äl, eller mens. Fick ta primolut för att få igång mensen, men den här gången kom den av sig självt.
    Aha, så det kan vara olika så alltså. Det inger ju lite hopp ;) Har du testat med ägglossningstest bägge gångerna? 
  • elith

Ja det kan det nog! ;) ja det gjorde jag :) fast första gången körde jag bara med såna där billiga äl test, då kunde jag få positivt flera dagar i rad :S sen nu andra gången körde jag med dom och CB.

Svar på tråden Ni som får sen äl med Pergotime, när kommer mensen?