• pernilla78

Köpa doppresent men vad för nåt???

Ska på dop i höst. Men vad tusan ska man köpa till pojken? De är rätt så goda vänner till oss, killens fd grannar är det.
    Hjälp!

• Svar på tråden Köpa doppresent men vad för nåt???
  • NeLe

Vi ska på pojkdop idag. Köpte en jättefin och dyrare ram (även de är nära vänner!)..
    Hoppas de tycker om den, inga direkt barnmotiv på den utan det är en stor krona i mitten längst upp och en massa snirkel omkring. Lite tyngre kvalitet!

• Ayyla

En finare sagobok typ "min skattkammare". Eller gå ihop några stycken och köp en handmålad namnstol. Är vad jag kommer på nu, ska tänka lite till. :)

• Ayyla

En fin mobil eller ett finare gosedjur kanske också kan vara något?

• Millicent

Folk gör så olika och det brukar bli en fin blandning av presenter tycker jag så vitt jag sett iaf. 

En del tänker långt fram och mer på att det ska vara en sorts minnespresent som man kan ha längre fram typ liten smyckesberlock, mässingsljusstake och liknande.

En del på mer nära barndom och köper fina klossar, fint klädesplagg, nalle eller annat sådant som barnet själv kan ha eller leka med ganska på en gång.

En del presenter fungerar både på kortare och längre sikt som kanske en fin filt, en tavla, en liten barnmöbel (pall eller liten stol eller liknande), fina böcker typ min skattkammare eller barnboksklassiker. 

Känner man till föräldrarnas stil och smak och värderingar underlättar det ju. En del blir glada om man också skänker välgörenhet. Jag gav bort en sån där lekfull längdmätare en gång, en i trä som var fint dekorerad och som man alltså sätter på barnets vägg och kan markera på allt eftersom de växer.  

• pernilla78

Messade mamman nyss. Hon skrev ungefär de som ni skrivit har ju ett litet hum om vad man brukar köpa vill ju även att de ska vara ett litet minne.

Tack för hjälpen!

• Maho81

Fonder. Jag själv avskyr silverramar, silverprydnader och sånt tjafs...

• MamaPapa

Vi fick Tomtebobarnen barnservis o bestick till vår son - den presenten uppskattade jag mest för den kan man ju använda också o så var den jättefin.

Svar på tråden Köpa doppresent men vad för nåt???