Herpes och gravid!! hjälpa ja döööör!
Smått panik!!
Sammanfattar lite kort!
Min förra sambo hade genital herpes, va alltid noga med skydd osv, men efter ett långt förhållande är de lätt att bli smittad iaf,
vi separerar för 5 år sen, och efter det har ja Tre ggr fått vad jag tror (99% säker) är herpes utslag i underlivet!
Har gjort lite ont och svidigt men inte extreeeemt. Har därför tänkt att "Ja kollar upp de när jag har tid", och eftersom symptomen försvunnit på en vecka har de liksom aldrig blivit av!
Nu sitter jag här med Ny Sambo och gravid i vecka 36+0 och utslaag!!
VAFAN!
Min sambo vet nada eftersom ja inte haft några utslag eller så så har ja helt enkelt inte tänkt ¨på de..
Har gjort ett KS innan och fick förra veckan veta att denna gång är de ingen sätesbjudning så Jublar högt över att få en "Vanlig" förlossning!!
Och nu sitter jag med utslag i underlivet, och läser att man då ev måste göra ks.
Jag Vill INTE INTE INTE göra KS!! Jag vill få vara med om något så häftig som en förlossning!!
Jag SKÄMS Som en hund för ja inte sagt något till min Sambo
Jag känner mej helt dum i huvudet om ja skulle ringa bm och bara säga "Du fööräääästeeeen, glömde säga, har herpes o har nu fått utbrott.."
Vafaan ska ja göra,, PEPPA MEJ nån som vet?!
Har en tid hos bm om 10 dagar,, Ska ja vänta, säga nått då? Ring på måndag redan?
Ja är helt säker på att det är över tills jag ska dit om 10 dagar..
Bara hoppas att bebis inte vill titta ut innan det bara.... :/
Buuuhuuuuuuuuuuuuuuu!!