Inlägg från: Anonym (Rebecca) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rebecca)

Fan också én till graviditet

Kan inte heller få biologiska barn men för den sakens skull låter inte jag min bitterhet gå ut över andra. Jag glädjs istället åt dem som kan få barn. Undvika dopen, varför då? Är du så missunsam verkligen?

• Anonym (Rebecca)
    Anonym skrev 2012-08-18 18:07:50 följande:

Just dop tycker jag alltid blir så känslosamma och jobbiga. Samt att man nästan alltid får någon plump kommentar från någon om´man inte hade tänkt skynda sig att bli gravid.

Har du alltid haft lätt att hantera din ofrivilliga barnlöshet?
    Jämfört med många andra tror jag det. Fick reda på i samma ålder som dig och hade då två val; acceptera faktum eller ta på mig offerkoftan. Situationen är som den är, ingenting kan ändra på saken. Man kan inte trolla´och gå omkring och och älta det uppenbara mår ingen bra av.

Jag tror att det handlar om att acceptera att livet inte är rättvist och att komma till ro med en insikten. Jag kan inte få biologiska barn, fine, det alternativet är strucket. Man får bara så mycket elände man orkar bära och det måste ju finnas en orsak till att just "vi" får det här beskedet.
  • Anonym (Rebecca)
    Anonym skrev 2012-08-18 18:16:30 följande:

Detta är ju inget jag tänker på varje dag men just nu är det svårt, jobbigt, svart.
    Du kanske ska ta kontakt med en psykolog eller liknande så att du får bearbeta detta. Jag tror på att prata, gråta, skrika, tystnad - tillåt dig att få ur all ilska, sorg och frustration.
  • Anonym (Rebecca)
    Anonym skrev 2012-08-18 19:02:31 följande:
    Nu var det inte jag som trodde på karma, men personen som tror på karma skulle nog troligtvis kunna säga samma sak där. Om du inte tror på karma så behöver du inte bli så provocerad av det. Försök komma till ro istället. Acceptera att du inte kan bli gravid. Det kanske är svårt men det skulle nog hjälpa dig.
    Jag tycker att karma inte hör hemma här. Hur skulle det förklara plötslig spädbarnsöd eller de barn som dör i mammans mage under graviditetens slutskede, eller de barn (som mig) som föds dödssjuka och svävar mellan liv och död? Menar ni karmaanhängare att vi var våldtäksmän, mördare och rånare i våra förra liv och därför får ta smällen nu? Tyvärr ser jag brister i det resonemanget.
Svar på tråden Fan också én till graviditet