Snöviolen skrev 2012-08-18 23:40:48 följande:
Men så gör jag jämt. Inte orkar jag hämta en jävla mopp för att torka upp lite spill. Någon måtta får det vara.
Moppar är ju äckliga, och även såna där sura stora golvtrasor (jag hatar dem. Folk låter ju såna rengörarredskap bli heläckliga i sina hem. De stinker och är snoräckliga, men ändå håller på och använda dem till golven) Jag har inte förstått mig på det. Jag har liksom "större kontroll" på en s k disktrasa. Och om jag håller på och torkar bänken, så blir det lättare gjort, om jag i farten börjar svabba golvet med den istället. Då far jag runt mer och mer, och till slut har jag torkat hela golvet med den, och så blir det en golvtrasa... (då tar jag inte upp den som disktrasa igen). Så gör jag. Alla har väl sitt sätt.
Jag köper nya trasor, och kokar dem (de ska kokas i 20 minuter. Ni debatterade ju det.)
Jag känner mig nästan för renlig och med bakterieskräck hemma, men här på fl så ligger man i lä.
Gud, här är alla extremt "sterila" av sig och dygdigt super-super-renliga.
För min del så står jag på min vakt för mig själv att inte hålla på för mycket, för faktum är att allergin härjar här i Sverige för att folk har sterilt rena hem. Verkar det som. Tror forskarna.
Herregud, i länder där folk har köket vägg i vägg med ladugårdar, så finns det absolut inga allergier.
Usch, tänk att ha ladugården bakom köksdörren.