• ljung och viol

Likställer du frukt med godis?

En del menar på att äter du ett äpple eller en banan så är det lika oyttigt som om du äter en chokladkaka.
    Sanning eller har sockerhysterin gått för långt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Likställer du frukt med godis?
  • Philippa

Går att ge två svar eftersom du ställer två frågor:

Nej, fruk är inte godis enligt mig

Ja, sockerhysterin har gått för långt!   

• Themis

Nej, för frukt innehåller mineraler, vitaminer och fibrer.

Det gör inte godis.

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Vickan I

Nej frukt är inte godis enligt mig och en del är galet rädda för socker ja.

• ljung och viol
    The past is now skrev 2012-08-18 21:24:57 följande:
    Nä ,hur kan man göra det?

Det undrar jag också. Därför startade jag denna omröstningen. Jag tycker mig se att denna sockerhysteri blossade upp när GI och sen LCHF blev så inne.
  • JanaLiiN

Man kan leva på frukt, men inte på godis.

• Apotheosis

Men herrejisses! Givetvis inte! Ett helt KILO äpplen innehåller ca. 550 kalorier vilket är lika mycket som en LITEN chokladkaka. Frukt innehåller vitaminer, fibrer och vatten. En chokladkaka består till större delen av socker. Sedan är det ju stor skillnad på strösocker och fruktsocker, tycker jag. Jag äter gärna en frukt om dagen, men jag skulle aldrig äta mer än en RAD choklad från en chokladkaka. Jag tror inte det finns någon som anser att EN frukt skulle motsvara en hel chokladkaka, inte ens sockerhysteriker. Snarare att de anser att en frukt motsvarar två eller tre RUTOR choklad från en chokladkaka.

• ljung och viol
    Apotheosis skrev 2012-08-18 21:30:02 följande:
    Men herrejisses! Givetvis inte! Ett helt KILO äpplen innehåller ca. 550 kalorier vilket är lika mycket som en LITEN chokladkaka. Frukt innehåller vitaminer, fibrer och vatten. En chokladkaka består till större delen av socker. Sedan är det ju stor skillnad på strösocker och fruktsocker, tycker jag. Jag äter gärna en frukt om dagen, men jag skulle aldrig äta mer än en RAD choklad från en chokladkaka. Jag tror inte det finns någon som anser att EN frukt skulle motsvara en hel chokladkaka, inte ens sockerhysteriker. Snarare att de anser att en frukt motsvarar två eller tre RUTOR choklad från en chokladkaka.
  • mammatill6

visa mig en kraftigt överviktig person som inte äter socker alls förutom en massa frukt som orsakat övervikten så ska jag ändra mig. men frukt är inte godis.

• Tainted

Jag tänker mest på tänderna, och där är ju fruktsocker lika illa som vanligt socker. så ja, jag likställer. sen ur hälsosynpunkt för resten av kroppen är ju såklart en annan femma

Svar på tråden Likställer du frukt med godis?