Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

Gå ner 30 kg eller mer?

Hänger gärna med!
    Vågen stannade idag på 98kg, så 28kg kvar till målet.
    Startade i maj på 106kg, då jag bestämde mig att se till att komma ner i vikt innan vi får barn. 3v senare fick vi pluss på stickan, men det var inte meningen att vi skulle få just det barnet, så slutade i ma i slutet av juli.
    Genast efter det bestämnde jag mig för att ta tag i vikten igen, så att kroppen mår bättre när vi börjar försöka bli gravid igen. 

Än så länge har jag bara ändrat på mina matvanor (mindre kolhydrater, mera grönsaker, 5måltider/dag, unnar mig gott bara ibland). Blir en del vardagsträning i form av promenader till och från tåget, promenader på lunchrasten, trädgårdsarbete mm. Ibland kan jag också passa på att gympa lite framför en film eller serie. Kommer mest fortsätta satsa på maten denna höst och sedan när den är under kontroll och matvanorna sitter (sägs ju att det tar 3månader att bygga upp nya vanor)skall jag sakta plocka in mera träning i vardagen. 

• Sagolina

Väger mig också varje dag, just för att det gör att jag sparkar till mig lite extra om det gått upp! Dock skriver jag bara upp måndagens vikt och mått, så det är det som gäller för veckan.
    Idag var det dag1 av bröllopsfixande hos en kompis som gifter sig på lördagen. Blev x antal smakprov på kakorna vi gjorde... Nåja, imorgon är förhoppningsvis en bättre dag och så tar jag nya tag efter bröllopen! 

• Sagolina

Hur går det för alla?

Här var vågen äntligen snäll med mig efter torsdag-söndag med dålig mat. Nu stannade den på97, så 2kg till så är jag nere vid mitt första mål! Och bara 1kg till så har jag minskat 10kg sen 28maj:) 

• Sagolina

Grattis i efterskott hjärtemamma! Hoppas du hade en jättefin dag:)

Här går det riktigt bra. Alla dagar denna vecka har jag hållit mig under mina 1500kcal/dag, så är supernöjd! Blir en massa grönsaker, 5-6mål/dag och det märks nu på vågen! -1kg mellan måndag och fredag, så är supernöjd!
    Har också kommit ifrån behovet av något sött efter maten, om jag är sugen på något brukar jag ta en kopp te.

Ska bli intressant att se måndagens resultat! Hoppas på att vara nere på 96kg då, så skulle jag ha gått ner 10kg sen 28maj. Sen är det att kämpa bort det sista kilot för att nå mitt mål 9.9, ner till 95kg. Sen blir det en vecka i solen och värmen på Cypern, så gissar på att det blir en vecka med +/-0 eller lite +...    

• Sagolina

Ser verkligen fram emot morgondagens väning och mätning! Tror resultaten kommer vara superfina:)
    Har hållit maten precis som den borde (medeltal 1450kcal/dag) och fått in en del vardagsmotion. Nu gäller det att jobba vidare lika fint en vecka till, sen skall jag få min belöning, en vecka på Cypern!
    God mat, lite vin, sol och simning! Kommer inte räkna kalorier då vi är där, bara undvika sött i större utsträckning och inte dricka mera alkohol än ett glas vin/dag. Och så se till att simma minst 30minuter varje dag!  

• Sagolina

-1,5kg under förra veckan! Supernöjd känner jag mig:) Nu har jag gått ner 10,5kg sen 28maj och är bara ½kg från mitt första egentliga mål! Ska förtsätta lika duktigt denna vecka och hoppas på -1kg till söndagen!

Idag har i alla fall gått bra gällande maten! 1400kcal och då inkluderar det mina två chocolate chip cookies nu på kvällen. Ville fira att allting var bra hos läkaren idag och vi nu får börja försöka bli gravida igen efter vårt MA.

• Sagolina
    micksaan skrev 2012-09-04 14:31:12 följande:
    Minus 0,5 kg denna vecka. Haft tenta så har varit ont med promenader de senaste 2 veckorna men startade upp imorse med en powerwalk före frukost. :)

0,5kg/vecka är ju en jättebra takt att gå ner i vikt! Då hinner kroppen med och anpassa sig!:) Jättefint namn din första dotter har föresten Flört (Tuva är också superfint, har själv fastnat för det om jag får en dotter någon gång!)
  • Sagolina
    Caaarroo skrev 2012-09-05 22:21:04 följande:
    Heej. Jag vågade inte väga mig idag, :P är så rädd för att bli besviken så nu har jag bestämt mig för vägning varannan vecka. Jag har skött mig utmärkt om man kan säga så! :D
    Kan vara en bra idé att börja väga sig varannan vecka, då får man se (förhoppningsvis) större resultat! Tror jag kommer börja med det när takten börjar minska. Just nu går det ganska bra undan ännu, men kommer ju att sakta av senare...
  • Sagolina

Känns superskönt! Nu är jag ännu mera peppad att hållas duktig dessa tre sista dagarna, så kanske jag kommer ännu liiite lägre innan jag åker iväg:D

• Sagolina

Kom hem från en vecka på Cypern idag och vågen stannade på 98kg då  jag testade för en stund sedan:S +3,5kg för mig också på 7 dagar... Nå, imorgon blir det riktig vägning och mätning och så hoppas jag på att största delen av det jag lagt på mig i veckan försvinner till nästan måndag!

• Sagolina

Nu har jag det "riktiga" semesterresultatet, alltså vägt på morgonen som jag alltid annars gör. +2,5kg blev det, så nu gäller det att kämpa sig ner till den vikt jag hade innan semestern och sen vidare...

• Sagolina

Hur går det för alla?

Jag jobbar fortfarande på mina semesterkilon, men har förhoppningar om att 2 av dem är borta imorgon då det är dags för vägning och mätning igen! Vill så gärna få börja jobba på "nya" kilon igen och inte kämpa med samma om och om igen!

Nu har jag också börjat plocka in träning i små doser varje vecka och har som plan att öka vad jag skall göra ungefär var 3dje vecka. Vill inte börja med för mycket genast, för då är det lätt att jag börjar tycka att det är för tungt att klara allting. För denna vecka har jag ett 15min armpass kvar, så känner mig riktigt nöjd. Utöver det jag har inplanerat att göra så blev det 1h utearbete(kratta, bära in möbler&grill...) och 1½h innearbete(städa,diska, tvätta fönster) på fredagen och 6h utearbete igår, så känner mig riktigt nöjd! Kan meddela att mag-och armmusklerna får ett ordentligt pass då man krattar ut mull!! 

Snart skall jag sluta slöa på soffan och ta tag i dagens vardagssysslor, så att vågen kanske är lite extra snäll med mig imorgon!  

Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?