Inlägg från: hjärtemamma |Visa alla inlägg
  • hjärtemamma

Gå ner 30 kg eller mer?

Någon mer här inne som behöver går ner 30 kg eller mer och vill kämpa tillsammans? Jag väger 95 kg idag ( har gått ner 1 kg) och mitt slutmål är 65 kg. Delmålet ligger på 80 kg. Någon som vill hänga på? Man blir mer motiverad tillsammans med andra tycker jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-19 08:30
    Kan tillägga at jag kommer försöka gå ner i vikt genom att ändra livsstil. jag har ändrat mina matvanor, försöka motionera i någon form varje dag och bara äta godis eller andra sötsaker på lördagar.

• Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?
  • hjärtemamma
    Bättan skrev 2012-08-19 08:59:07 följande:
    Hejja! Jag har gjort den resan. Så jag kan stötta dig. Har en del kvar att tappa.
    Hur gick du till väga för att gå ner? har resan varit tuff?
  • hjärtemamma
    Himmelblå skrev 2012-08-19 08:29:37 följande:
    Ja men jag kan hänga med men jag brukar oftast glömma att gå in på fl när jag jobbar, har du nån blogg som jag kan peppa i? Hur ska du göra?

Jag har ingen blogg, men det kanske man skulle skaffa för att motivera sig lite.

Jag har ett extremt godissug som jag måste bli av med. Tanken är att dra ner på det så jag bara få äta godis och sötsaker på lördagar och sen hade jag tänkt försöka sluta helt. jag kommer även försöka motionera i någon form varje dag, för någon som i princip aldrig motionerat i hela sitt vuxna liv så blir det en väldig omställning.  
  • hjärtemamma
    Bättan skrev 2012-08-19 09:24:36 följande:
    Jag körde Cambridge pulver soppa. Gick ner nästan 35 kilo. Sen körde jag LCHF ett tag (detta va inget för mig, jag gick upp) ! Men mitt sockermonster försvann.
    Nu kör jag cb igen för att tappa de sista kilona :)

riktigt bra gjort, du kan känna dig stolt. Jag hoppas jag också klarar av att gå ner mina kilon. Fast den största utmaningen kommer bli att behålla vikten sen är man väl har gått ner
  • hjärtemamma
    mikipiki skrev 2012-08-19 14:47:12 följande:
    Jag har snart gått ner 10kg och har 20kg kvar :) får jag hänga på ändå?

Självklart, ju fler desto roligare. Hur har du hittat motivationen till din viktnedgång?
  • hjärtemamma

A

mikipiki skrev 2012-08-19 20:15:20 följande:
    Men jag kanske ska skriva också att jag försökt gå ner i vikt i flera år utan att lyckas innan. Jag var inte tillräckligt motiverad då helt enkelt.

Att hitta motivationen tycker jag är det svåraste. Vad kör du för motion ?
  • hjärtemamma
    Himmelblå skrev 2012-08-19 15:53:25 följande:
    Jag börja med slanka i måndags men haverera när jag fick penicillin i onsdags men tänkte köra på fullt ut på tis igen. Ni som gått ner så mycket hur har ni gjort? Bättan du berätta ju och ni är så duktiga alla men ni andra då? Jag tänkte som sagt köra slanka till att börja med för att få kicken

Jag har aldrig hört talas om slanka, vad är det?
  • hjärtemamma
    Stubborn skrev 2012-08-19 10:28:18 följande:
    Hjälper gärna till med råd och pepp. Har gjort resan och är nästan i mål. Sedan februari i år har jag genom kost och motion lyckats gå ner 36 kg, har drygt 5 kvar innan jag nått mitt mål Har inte haft ngn hjälp såsom viktväktarna osv... och inte heller har jag följt ngn speciell diet utan jag har "lärt" mig att äta rätt och hålla förbränningen igång. Fråga gärna om ni vill. 

Riktigt bra kämpat, vad fick dig att ta tag i din vikt?
  • hjärtemamma
    villbligravid2012 skrev 2012-08-19 21:39:51 följande:
    hej jag har gått ner 25 kg, men jag har 30 kg kvar...
    jag har testat lchf fram & tillbaka och det funkar bra för mig..
    men jag funderar på om jag skulle börja dricka pulver i 4-5 veckor

eller vad tycker ni?  
    wow 25kg är mycket, bra kämpat...
Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?