Gå ner 30 kg eller mer?
Jättebra TS!
Det behövs en livsstilsförändring för att allt ska funka och det klarar man galant NÄR man på riktigt har bestämt sig. I mitt fall funkar löpning jättebra. Jag som aldrig tidigare har motionerat springer nu 2 mil i veckan i bra fart (fastän jag fortfarande har 30kg övervikt) och styrketränar. Det är underbart skönt, för jag blir så stärkt inombords.
Jag har (idag) nått ett delmål och gått ner 20 kg sen i oktober och jag är väldigt stolt. Jag tog hjälp av Xtravaganza för jag förstod efter år av bantning att jag kan hitta på massor av ursäkter till att inte göra nåt och att jag behöver mental hjälp. Det får jag där. Och det kommer aldrig egentligen vara en tid då det passar att lägga om sitt liv, det är bara nåt man måste göra. För livet består av upp och ner, glada stunder, ledsna stunder osv osv, och jag behöver klara av det samtidigt som jag lever ett annat bättre liv. Och det går!
Jag är helt säker på att du också kan och kommer klara det, bara du väl bestämmer dig. Var inte rädd för att ta hjälp.