Inlägg från: hjärtemamma |Visa alla inlägg
  • hjärtemamma

Gå ner 30 kg eller mer?

Sagolina skrev 2012-09-03 19:20:21 följande:
    -1,5kg under förra veckan! Supernöjd känner jag mig:) Nu har jag gått ner 10,5kg sen 28maj och är bara ½kg från mitt första egentliga mål! Ska förtsätta lika duktigt denna vecka och hoppas på -1kg till söndagen!

Idag har i alla fall gått bra gällande maten! 1400kcal och då inkluderar det mina två chocolate chip cookies nu på kvällen. Ville fira att allting var bra hos läkaren idag och vi nu får börja försöka bli gravida igen efter vårt MA.
    åh vad roligt, grattis eller vad man säger, du har kämpat på riktigt bra sen i maj...jag tycker inte det är något fel att ta något sött någon gång, men problemet är när det blir för ofta som det blev hos mig

Lycka till med att bli gravid nuGlad  
  • hjärtemamma
    micksaan skrev 2012-09-04 14:31:12 följande:
    Minus 0,5 kg denna vecka. Haft tenta så har varit ont med promenader de senaste 2 veckorna men startade upp imorse med en powerwalk före frukost. :)
    Säger som Sagolina, 0,5kg på en vecka är bra, även om man vill att det ska gå mycket fortare
  • hjärtemamma
    Caaarroo skrev 2012-09-05 22:21:04 följande:
    Heej. Jag vågade inte väga mig idag, :P är så rädd för att bli besviken så nu har jag bestämt mig för vägning varannan vecka. Jag har skött mig utmärkt om man kan säga så! :D
    man känner ju själv vad som är bäst för en själv...känns det rätt att väga sig varannan vecka ska du göra det tycker jag
  • hjärtemamma
    Sagolina skrev 2012-09-07 05:33:25 följande:
    Jippii med två dagar till godo har ja nu nått första delmålet: Ner till 95kg!

Grattis! Måste kännas skönt
  • hjärtemamma

Ja den här tråden verkar verkligen dött ut :)

Själv blev jag så besviken när jag inte gick ner i princip någonting förutom den första veckan så jag tappade motivationen totalt. Jag började därför äta mitt förbannad godis igen som jag har så svårt att hålla mig ifrån. Att mitt promenadband dessutom gick sönder gjorde ju inte saken bättre. Så efter att inte ha gjort ett skit ärligt talat på snart två månader har jag nu äntligen tagit mig i kragen och köpt en crosstrainer. Igår var första gången på den och det kändes bra, men jag orkad einte speciellt länge om man säger så.

Hoppas det har gått bättre för er andra här inne och att ni blivit av med en massa kilon :)   

• hjärtemamma

Tycker att det är så svårt att hålla motivationen uppe, visst vill jag gå ner i vikt, men då är det så himla svårt.
    Vilken rolig idé det där med biggest loser, kan tänka mig att det gör en mer motioverad. Väger ni er inför varandra eller litar ni på varandras resultat, om man bara talar om viktnergångden? 

• hjärtemamma
    Caaarroo skrev 2012-11-16 17:09:00 följande:
    Ja det är skitkul! Vi har en admin eller vad man ska säga som man skickar bild på vågen till varannan vecka! Sen när det är slutvägning inför vinsten så tar alla med sig den våg dom vägt sig på och väger sig inför alla! :D
    När slutar tävlingen?
    Själv har jag åtminstone tränat onsdag, torsdag och fredag på min crosstrainer och känner mig ganska nöjd med det...känns som det går lättare och lättare för varje dag på maskinen 
  • hjärtemamma
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-21 17:19:43 följande:
    Och jag verkar ha missat denna tråd :p 
    Jag har 20 kg att gå ner, har gått ner 36 kg sedan förra januari :) 

superduktigt gjort, har du några tips? behöver all motivation jag kan få
  • hjärtemamma
    Caaarroo skrev 2013-01-21 20:07:58 följande:
    Kolla min blogg om ni vill! :) startade den för två veckor sen! :P och hjärtemamma, jag hejar på dig så får vi liva upp tråden igen!

Och intenyttpåplusfronten! GRYMT! Hur har du gjort?

Tjockblirsmal.bloggplatsen.se

jag kommer börja med att sluta med stösakerna, måste även komma igång med träning, men just nu händer det så mycket i mitt liv att jag känner att jag inte har tid...ska kika in på din blogg
  • hjärtemamma
    Caaarroo skrev 2013-01-21 20:07:58 följande:
    Kolla min blogg om ni vill! :) startade den för två veckor sen! :P och hjärtemamma, jag hejar på dig så får vi liva upp tråden igen!

Och intenyttpåplusfronten! GRYMT! Hur har du gjort?

Tjockblirsmal.bloggplatsen.se
    har nu läst hela din blogg, jättebra kämpat...jag har varit inne på att byta ut åtminstone två mål om dagen mot shakes istället, men jag vet inte. Vill ha en ordentlig kickstart för att känna mig sporrad att fortsätta. Är rädd att jag kommer gå upp kilona igen när jag sluta med dem och vet inte om det är värt det då
  • hjärtemamma
    Dijana skrev 2013-01-22 10:20:55 följande:
    Hej p Er, jag tror att jag hänger med här. Jag jar börjat min resa, idag på dag 10. Jag är 157 lång och vägde för tio dagar sen 77, idaj är jag nere på 74kg. Kör med nutrilette i tre veckor, jobbigt, lite ;), men jag måste klara det. Så jag får väl se hur det går.....

Hej och välkommen hit :)
    Jag är lite seg att svara ibland märker jag. Hur går det för dig? 
  • hjärtemamma
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-22 13:16:52 följande:
    Tack :)
    Jag har ätit efter dukandieten, resan har varit väldigt enkel måste jag säga :) Hittills. Nu när jag inte har så mycket övervikt så kommer det nog gå trögare, men jag är peppad! :) 

låter kanon, kör du träning också?
  • hjärtemamma

Nu har jag äntligen hittat motivation till att ta tag i min vikt IGEN. Istället för att sluta tvärt med allt onyttigt och börja hårdträna direkt, har jag denna gång bestämt mig för att ta det lugnt för att få det långvarigt. Förra veckan slutade jag äta godis och kakor och det har gått jättebra, docl har jag tillåtit mig själv att ha en onyttighetsdag i veckan då jag får unna mig något extra. Träningen har jag börjat lite smått med denna vecka, igår var jag på vattengympa för första gången i mitt liv och det var riktigt roligt. Nu behöver jag allt pepp jag kan få. Vad tränar ni för något?

Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?