• MatildaMin

VIKTUTMANING! - 15KG innan jul! hur mycket vill du gå ner?

sommaren är över och jag tänkte bjuda in till en viktutmaning till de som av någon anledning känner att de har valfritt antal kilon att gå ner. personligen samlade jag på mig ett antal under mina graviditeter och några till under sommaren. mitt mål är att gå ner 15 kg innan jul, men jag planerar att ta det en dag i taget. 

för mig handlar det inte om mer komplicerade saker än det basala i viktminskning - äta mindre och röra mig mer. självklart är alla välkomna, oavsett metod. det viktiga är att det här är en tråd för peppning och utbyte där respekt är A och O. 

jag tänkte välja måndag som vägdag och börjar i morgon 20 augusti.

Häng på! Hur mycket kan vi TILLSAMMANS gå ner i vikt?

• Svar på tråden VIKTUTMANING! - 15KG innan jul! hur mycket vill du gå ner?
  • Sofie 158

Hej!

Jag gick upp närmare 30 kilo när jag var gravid och nu, när sonen är 8 månader, har jag äntligen hittat motivationen till att gå ner resten av kilona som jag har kvar.

Jag har drygt 15 kg kvar till invägningsvikten och ca 25 till målvikten och fram till jul tycker jag låter som en bra tidsplan!

Jag är ute och springer två dagar i veckan, minst 45 minuter, plus att jag har beställt zumba som jag ska börja med här hemma :)

• Princessan

Jag är gärna med!

Satsar också på 15 kg innan jul!

Jag har också bara tänkt äta mindre och nyttigare samt röra mig så mkt det går, har ont i knäna...

Tänker dock ha fredagar som vägdag då jag tycker det fungerar bättre.

Har redan kört två veckor och har än så länge tappat 2,7 kg.

• Princessan

Ps. Jag har mer vikt än så att tappa men 15 kg till jul är en bra tidsplan tycker jag med.

• tundra

Jag har också mammakilon som ska bort. Plutt är drygt 7 veckor och jag gick upp 17 kg. 14 har redan runnit bort. Men har 5 bonuskilon från första sonen som kom för 2 år sedan.

Helammar så jag tänker inte banta. Bara äta nyttigt och inte svulla i godis.

Vill börja träna i lagom takt efter efterkontrollen om 1,5 v. Ser fram emot att snöra på mig joggingskorna.

• MatildaMin

kul att ni är med! 

grattis till din viktminskning Princessan!

• EnsamMammaTillTvå

Samma här! 14kg innan jul så är jag nöjd. Också graviditetskilon som hos er andra. :) Äter lchf sedan en dryg månad och har tappat 6kg bara av det så jag håller mina tummar. :)

Svar på tråden VIKTUTMANING! - 15KG innan jul! hur mycket vill du gå ner?