• MatildaMin

VIKTUTMANING! - 15KG innan jul! hur mycket vill du gå ner?

sommaren är över och jag tänkte bjuda in till en viktutmaning till de som av någon anledning känner att de har valfritt antal kilon att gå ner. personligen samlade jag på mig ett antal under mina graviditeter och några till under sommaren. mitt mål är att gå ner 15 kg innan jul, men jag planerar att ta det en dag i taget. 

för mig handlar det inte om mer komplicerade saker än det basala i viktminskning - äta mindre och röra mig mer. självklart är alla välkomna, oavsett metod. det viktiga är att det här är en tråd för peppning och utbyte där respekt är A och O. 

jag tänkte välja måndag som vägdag och börjar i morgon 20 augusti.

Häng på! Hur mycket kan vi TILLSAMMANS gå ner i vikt?

• Svar på tråden VIKTUTMANING! - 15KG innan jul! hur mycket vill du gå ner?
  • ptq

Hallå! hänger gärna på.
    Håller alla på med LCHF? vet inte om jag ska köra det el viktväktarnas princip:/ 
    Har bott till och från på sjukhus med vår lilla dotter som kom förtidigt,  nu har det gått ett år och vi har ganska nyligen blivit utskriven och hon har bara en op kvar i höst. så i början var det tvillingar men det kom bara ut en levande liten tjej :( så efter snabbmat på sjukhus ska jag nu ta tag i mina mååånga kilon övervikt. Ska visst bli FRU Törnqvist sommaren -13 :D det är ju en ganska bra morot. Det är helst 30kg som ska bort innan Juli -13  men det är ju bara en utopi, ska kämpa för 20kg iaf. Jag får börja i dag 21/8 .. Nu kör vi :DD

• Emmaoez

Hänger gärna med här också. :) ska ner 23 kilo till nyår. Började i tisdags och har blivit av med 3,1 kilo än så länge. Vätskan som försvinner:)

• ptq

hm, fattar inte hur shapeup appen funkar;(

• Emmaoez

Appen är supersmidig. Du skriver in allt du äter och när du tränat. Du fyller även i info om dig såsom ålder, kön, vikt, midjemått, målvikt mm.

• ptq

Måste jag räkna ut dl och kalorier osv? 

• Saian

Matildamin: vi verkar ha nästan samma typ av "problem". Jag kan gå i stort sett hela dagarna utan att äta men sen när vårt barn sover så belönar jag mig själv med alla onyttigheter i världen typ. Mitt fokus ligger inte på motion utan att äta normalt under dagen och inte belöna mig på kvällarna. Mitt knep den här veckan är att faktiskt ha en hel godispåse hemma men med inte så gott godis. Funkar bra då jag får mitt gottande men nöjer mig med några bitar istället för en hel påse. :D

• Emmaoez

Ptq: Appen räknar ut kalorierna men du måste veta mängden på det du äter. Vissa saker finns reggade redan. Tex en skiva pågenlimpa. Men andra saker tex ris behöver du väga för att sedan kunna fylla i tex 50g ris så får du upp hur många kalorier det är. Det är mycket smidigare än vad det låter:) bara man har en köksvåg:)

• MatildaMin

va kul att vi blir fler! välkomna alla nya i tråden!

saian: precis så är det för mig! och grejen är att jag har väldigt dålig aptit och verkligen få tvinga mig att äta under dagarna. min kvällshunger under kvällarna har nog väldigt lite med riktig hunger att göra. det är det där suget som sätter klorna i en. men när kroppen börjat ställa in sig och inte längre utsätts för blodsockerchocker på kvällarna tror jag det blir bättre. 

• EnGladPingvin

Jag måste säga att även om motionen helt har skitit sig för mig har det gått över förväntan med maten. Jag har kört LCHF i två veckor nu och jag är inte ett dugg hungrig eller sötsugen. Fast jag är rejält orolig för hur det ska gå på helgens kräftskiva. Kräftor och tillbehör tar vi själva med, men värdparet lär bjuda på snacks och efterrätt. Ställer de fram en chipsskål kommer jag få problem och det känns ju lite oartigt att tacka nej till efterrätten. Dessutom ska vi sova över. Blir kanske lite konstigt om vi tar med egen frukost?

• angeni

-0,5 kg idag:) äntligen rör sig vågen i rätt riktning:)

Så idag väger jag in mig på 91,4 så blir det vägning igen om en vecka:) alltså blir min vägdag onsdagar:)

Svar på tråden VIKTUTMANING! - 15KG innan jul! hur mycket vill du gå ner?