Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?
Jag säljer inte längre saker på blocket just av den anledningen. Skänker hellre bort till myrorna eller stadsmissionen. Det spelar ingen roll vilket pris man sätter eller om man skriver ut att man inte vill ha någon prutning, det ska tjatas och prutas i alla fall. Man kan säga på telefon att man inte går med på prutning och komma överens om ett pris, men när de sedan ska hämta saken ska de börja pruta i alla fall och det är inte ovanligt att de blir otrevliga om man inte går med på det. Om de ens dyker upp. Har flera gånger kommit överens om ett pris och sedan nekat andra att köpa, men sedan har personen inte dykt upp och man har fått börja om.
Sista gången jag försökte mig på att sälja något var en säng och det var definitivt inte ett överpris. Egentligen var det sängramen som jag tänkte sälja, men skrev att den person som köpte kunde få madrassen på köpet. Vet inte hur många som ringde och tjatade om att få madrassen utan att köpa sängramen och det ovanpå alla som skulle pruta. Suck. Fick i alla fall till slut sålt sängen för det pris som stod i annonsen, men aldrig mer säger jag. Nej, numera skänker jag bort eller slänger.