Inlägg från: fettjock |Visa alla inlägg
  • fettjock

    Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?

    kajzawargh skrev 2012-09-17 08:13:28 följande:
    Har sålt bil och mycket annat på Blocket och "helsvenskarna" är lika goda kålsupare på prutning som invandrare. Skambud har jag bara fått från "helsvenska", medelålders gubbs, vad det nu spelar för roll.
    I vilket prissegment då?
    För detta sker i bilarna som går köra upp till ett år.
    Där priset oftast är så lågt att pruta finns inte alls.

    Sen har jag märkt på bilar från runt 50-60' och uppåt, så är ofta grava överpriser utsatta.
    Och tror man som privatperson att man ska få lika mycket som en bilfirma på sin bil.
    Så kan man nog se det som skambud när man får ett bud som liknar verkligheten.

    Men 3-4' för en bil som kan gå i ett år, är billigt och finns ingen prutmån.
    Sälj en sån, så kanske empati uppstår.
  • fettjock

    Hade faktiskt en omvänd situation.
    Vi skulle sälja massa saker från morfar när han skulle till hemmet på blocket.
    Så var det ett sybord som det kallas med någon slags korg och med en låda med massa fack och piggar för sytråd, i mycket bra skick.

    Så ringde en antikhandlar, men farsan sa till att vi inte kunde sälja den riktigt än.
    Var ju massor av grejer i samma annons.
    För brorsan kanske ville ha den.
    Antikhandlaren höjde den från 500:- till 2500:- i ett nafs, för han ville ha den.

    Så lustigt det kan bli :p
    Alltid undrat vad den var värd, eftersom han var så sjukt tokig i att ha den.
    Eller kan varit så att han hade ett uppdrag att hitta just en sådan, kan tänka mig de inte är vanliga.

  • fettjock
    kajzawargh skrev 2012-09-17 09:44:45 följande:
    Fettjock: har haft alla typer av prissegment från 10' till över 50' och samma sak överallt, svenska gubbs står för skambuden.

    Du verkar själv vara sådan som ger skambud och är svensk med tanke på att du verkar vara förargad över prissättningen vissa privatpersoner sätter.
    Skambud?
    Betalar du 20-30' mer än vad än en bil är värd?
    Finns ju massor av folk som tror att man kan få bilfirmapriser på sin bil, eller tom högre.
    Sen undrar dom varför bilen inte blivit såld 2 månader senare.

    Jag lägger inte bud på såna bilar alls.
    Utan jag frågar dom vad det är för speciellt med bilen som genererar ett så högt pris om nu jag är intresserad av en sådan modell.
    Överraskande ofta så svarar dom inte och sen sänker bilens pris kraftigt.
    Tycker du ska gå igenom par bilar på blocket med bilpriser.se eller vad den nu heter.
    Så kommer du upptäcka samma.
  • fettjock
    kajzawargh skrev 2012-09-17 12:31:08 följande:
    Fettjock: vad är det som får dig att tro att mina utgångspriser ligger 20-30' över värdet? Jag har marknadsmässiga priser och får alltid sålt någon 1000-lapp över eller under, skambuden från svenska gubbs haglar som spön i backen ändå. Sorry men det är min verklighet.
    För diskussionens skull tycker jag du skall öppna upp en egentråd om dessa gubbar, om nu detta händer så ofta.
    Så kan vi fortsätta prata om vad TS har skrivit.
  • fettjock
    Mymlan L skrev 2012-09-17 14:28:03 följande:

    Vad säger du när jag ringer och prutar på din bil då???
    Du kan dra åt helvete om du försöker pruta på en 3000:- ett års bil, den saken är fullkomligt klar.
    Men om vi pratar om de bilar jag haft senast på 80-100' och man satt ett marknadsmässigt pris, så finns givetvis en prutmån.
    Har jag satt den 5-10' under privatpriset, så får du inte möjligheten att pruta.

    Och inte heller är jag så jävla puckad och sätter bilhandlar priser på mina bilar.
    För då får man aldrig sålt det heller.
  • fettjock
    Mymlan L skrev 2012-09-17 14:33:44 följande:

    Ja, precis!
    Går en bil bara att köra ett år ska den till skroten. Då borde den vara gratis. Kunden gör dig ju en tjänst kär han tar hand om vraket.
    Om ni ser det som ett så stort problöem, så är rådet att öppna en egentråd, så kan man fortsätta diskutera TS irritation.
    Jag har dock aldrig haft några större problem med gubbar och inte heller vill dom bli min kompis.

    Sen det om en ett års bil, så inser jag att du inte kan ett jävla skit om bilar.
    Dessa kostar ca så mycket, och är mycket enkla och sälja och genererar dessa prutande invandrare som TS diskuterar om.
    En ett års bil är inte det samma som att den är kass efter ett år, utan bara att den är besiktigad och får köras ett år till.
    Men gamla, fula och i dålig kondition.
  • fettjock
    Mymlan L skrev 2012-09-17 14:39:39 följande:

    Jag gjorde ett fynd häromveckan: er sådantsybord du beskriver. Samtidigt som jag var inne på loppisen kommer jag i samspråk med en antikhandlare som brukar ställa ut på antikmässan i Älvsjö. Han ser mitt sybord och jag förstår direkt att jag har gjort ett riktigt fynd. Det var för övrigt inte det enda den gången. Jag betalade 420 kr för bordet. Har inte kollat antikhandlarpriser på motsvarande bord.
    Var det 2 vika upp skivor på  var sida också?
    Denna antikhandlare frågade säkert 10ggr om den flätade korgens skick.
    Sa varje gång att skicket på den är som den var tillverkad igår.

    Mycket nyfiken i vad han kunde tjäna på denna, antihandlare idkar ju inte välgörenhet precis :p
    Kan varit ett uppdrag också, och priset inte längre av samma betydelse.
  • fettjock
    Mymlan L skrev 2012-09-17 15:30:42 följande:

    Du vet att mn inte får svära här, och inte över huvud taget, om man inte vill få den stämpel som du genom dina inlägg sätter på dig själv. Mycket osympatisk bilhandlare - värsta sorten. Skulle du råka på mig skulle du aldrig någonsin få sälja en bil till mig. Din attityd skulle omöjliggöra en affär. Förresten köpte jag för ett år sedan en skitbra bil för 10000. Den kommer att gå minst tio år till. Den har tom dragning och stort bagage.
    Jag svär inte här fattar du väl?
    Jag svär åt dig i telefonen, trodde det var självförklarande.
    Eftersom du pratade om vad som hände om du pratade mig och ville pruta.
  • fettjock
    Mymlan L skrev 2012-09-17 15:39:00 följande:

    Tänk om?
    Tänk om?? hur menar du?

  • fettjock
    Mymlan L skrev 2012-09-17 16:04:13 följande:

    Ja, vad kan jag mena tro? Vad frågade du om. Det var ett svar på din giriga fråga.
    Var inte ens mitt sybord, kunde du inte ens utläsa detta?
    Och nu får du förklara vart min girighet är Skrattande Skrattande Skål

    Frågan var undra vad den verkligen var värd, nu när han betedde sig så.
    Men tydligen för svår fråga.
  • fettjock
    Mymlan L skrev 2012-09-17 16:08:12 följande:

    Svär du i telefonen också??? Inte konstigt att du inte får sälja dina rullande vrak med sådant ohyfs och bristande social kompetens.
    Vem har sagt att jag skulle svära, finns många sätt att be någon dra åt helvete.
    Jodå, man får alltid sålt dom, just för dom är värda 3000:-.
    Du förstår ju inte vad det är för slags bilar detta, så en vidare diskussion om dessa verkar rätt meningslös.
    Men vi får se, man kan ju bli överraskad Solig
  • fettjock
    kajzawargh skrev 2012-09-17 17:33:56 följande:
    Fettjock; din girighets vara eller icke vara kan du starta en egen tråd om.

    BTW trodde jag att en diskussion skulle ta upp erfarenheter området och inte enbart medhåll till TS. Än en gång är nivån här på FL i sandlådan, så tröttsamt.
    Du som diskuterar min girighet, är nog du som behöver starta en tråd om detta.
    Girig om saker som inte ens är mina, sicken humor Skrattande
    Hur fick du till detta Solig

    Det blir sandlåda när ni försöker göra om tråden till en rasisttråd, istället diskutera ett mycket välkänt fenomen.
    Kanske du borde rannsaka dig själv lite, det vore rätt bra för dig hoppas jag.
  • fettjock
    kajzawargh skrev 2012-09-17 17:50:08 följande:
    Fettjock; omg var fick du rasistvinkeln ifrån? Jag diskuterar endast fenomenet prutning på Blocket och kan konstatera utifrån mina erfarenheter att det är medelålders svenska gubbs som lägger skambud.

    Vidare konstaterar jag att prutning är lika vanligt vem som än är köpare.

    Antar att det där är ett känsligt ämne för dig eftersom du reagerade så kraftigt...ha ha ha!!
    Det har ni två glidit in på att dom där som ST pratar om finns knappt och bara gamla Svenska gubbar som prutar.

    Folk måste verkligen klampa dig medhårs om du anser detta är en kraftig reaktion.
  • fettjock
    kajzawargh skrev 2012-09-17 18:06:57 följande:
    Ok ingen trångsynt jävel kan snacka bort att alla svenska gubbs kommer med skambud. Verkar dock ligga i er natur att endast likriktiga åsikter får vädras.

    Om ni är observanta nog och inte så fruktansvärt tunnelseende i era enformiga argument så lär ni ha fattat att jag har haft prutande icke-svenskar på luren också. Dock ville jag ge hela min sanning, där svenskar gör likadant och den vidsyntheten var uppenbarligen inte välkommen då det inte passar era syften.
    Starta en egen tråd om dina Svenska gubbar som prutar så mycket.
    Trångsynt måste väl vara du i detta fall tyvärr.
    Så du raljerar om att inte invandrare ringer som TS beskriver, i detta prissegment.
    Du verkar ju bara påstå dig ha Svenska gubbar som ringer.

    Men starta du en tråd om de Svenska gubbarna, vore faktiskt vara sjukt skoj om någon hade lika mycket dålig erfarenhet med dessa som de invandrarna som TS beskriver.
  • fettjock
    MarieClaesson skrev 2012-09-17 18:09:22 följande:
    Jag skulle sälja några av mina hönor på blocket och skrev klart och tydligt vad var och en kostade och vad de kostade som grupp, "Prutat och klart" skrev jag även och det var verkligen inga överpriser.. ändå ringer massa icke svenskfödda och vill pruta.. de är ju galna över fåglar och vill ha dem till halalslakt för eget bruk eller sälja på sina restauranger. Inget knas med halal enligt mig men jag ser hellre att djurets välmående går före religiösa riter. Någon ringde till och med och HÖJDE priset självmant men jag sa att de var sålda :/ haha de är inte riktigt kloka ibland :P
    Säg inte så, kajsagris blir så ledsen då.
  • fettjock
    KretiOpleti skrev 2012-09-17 17:59:25 följande:
    Hej fettjock! Du har fattat precis vad jag menade! (Det är jag som är TS, men nån moderator med huvudet under armen flyttade tråden så att det inte gick att vara anonym längre. Vitsen var ju att alla skulle våga skriva sitt hjärtas mening utan att bli uthängda som rasister).

    Ja, det är just när man säljer bilar under 10000 som man drar på sig en massa invandrare som helt saknar känsla för hur prutande bör gå till. När jag har sålt bilar i det här prissegmentet så har det uteslutande varit invandrare som har försökt att pruta. Svenskarna som har ringt har inte andats om att pruta, inte till en början, de har bara frågat om mer detaljer för att komma fram till om de tycker att bilen är värd att komma och titta på. Sen kan det hända att de säger t.ex. "Du får X-tusen så tar jag den osedd", eller så har de kommit och besiktigat den och sen lagt ett bud på den,

    Det jag ogillar är när öppningsrepliken är "Vad är ditt lägsta bud, KOMPIS?" Och DET är det bara invandrare som kör med! Då får det mig på dåligt humör och jag vill inte längre diskutera med dem. Och detta att de bara kastar sig på telefonen utan att ens läsa vad det står i annonsen. Sen börjar de fråga om allt som jag redan skrivit i annonsen.

    Jag är ledsen, jag kan bara skriva om mina erfarenheter, och det är att de invandrare jag har träffat på genom att annonsera ut bilar på blocket generellt har betett sig otrevligt och osympatiskt mot mig, på ett sätt som inga infödda svenskar har gjort. Det är mina egna erfarenheter och det kan ingen PK-minister komma och prata bort!
    Såklart jag förstod vad du menade, har ju satt ut billiga bilar på blocket förr.
    Och det är tyvärr oftast precis som du beskriver det hela.

    Tråkigt att man vill göra det till en rasistisk tråd.
    Men i detta land får man inte säga nått negativt om invandrare, spelar ingen roll om man har rätt eller inte.
  • fettjock
    Velouria skrev 2012-09-29 13:51:23 följande:
    Bra, då vet vi att alla som bara har angivit en mailadress på Blocket är rasister.
    Men vad har slödder med att vara rasist?
    Om någon beter sig illa, så måste man väl ha rätt att be dom dra?
  • fettjock
    AnotherLonelyDay skrev 2012-09-29 19:19:56 följande:
    Briljant slutledningsförmåga du har.Anställd på EXPO kanske?
    Hon är ju antirasist, dessa ser saker endast i svart och vitt.
    Då blir det såhär fel.
Svar på tråden Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?