Går du på andras tomter?
Hej,
Undrar om ni går på andras tomter?
Personligen har jag aldrig varit med om att vuxna människor kontinuerligt genar över andras tomter. Okej om små barn (alltså upp till typ 6-7 år) skulle springa över någon gång, men vuxna människor? År detta vanligt? Vi har för ett år sedan köpt hus och har vid flertalet gånger sett en dam i 60-års åldern med okopplad hund gena över vår tomt. Idag kom hela familjeskaran trampandes genom häcken. Tanten, gubben, två söner, en flickvän och en lös hund. De går ca 10-15 meter från vårt hus. Idag var vi ute och min man sa åt den första att detta var vår tomt och att de kanske inte skulle springa här hur som helst. Japp sa han och gick...resten av skocken tittade inte..sa inget utan traskade förbi som om det var en allmän gata. Inget hejsan grannar :) eller oj ursäkta...utan helt obemärkt.
Som jag har förstått är det olagligt att gå på annans tomt...men visst om de hade varit trevliga och frågat om det var ok att gena så hade jag nog tyckt att det var OK....men folk man inte känner, som aldrig har hälsat och beter sig som om det är deras allmänna rätt att springa på andras tomter? Blir irriterad...vad gör man?