Köttfärssåsen skär sig!
Varför, VARFÖR skär sig alltid min köttfärssås? Jag gör oftast på olika sätt varje gång men ändå så skär den dig hela tiden. Vad är mitt problem?? Någon som vet?
Varför, VARFÖR skär sig alltid min köttfärssås? Jag gör oftast på olika sätt varje gång men ändå så skär den dig hela tiden. Vad är mitt problem?? Någon som vet?
Jag har oxå funderat på om det är för varmt så idag fick den puttra på 1 med lock. Idag gjorde jag såhär.. Fräste på lök och vitlök. Sen i med köttfärsen.. När det brynt klart så hade jag i passerade tomater och lite grädde, typ två matskedar? Kryddor.. Så sänkte jag värmen till 1 och lät puttra under lock i 1 timma. Brukar ha mer grönsaker i men det va brist på d.. Är det grädden? Ska den i sist?
Jag köper ju riktigt grädde.. Får den kokas?
Ja så det är grädden som är boven.. Den får vänta till slutet nästa gång!
Vanlig 40 % grädde..
Tack för alla svar!
Omg omg omg omg! Tack för den hjälp jag fått. På detta sätt gjorde jag min färssås denna gång, måste jag verkligen känna att jag gör fel? Hade jag gjort en pasta bolognese så hade jag absolut inte gjort på detta sätt.. Mina köttfärssåser är inte pasta bolognese, bara ihopsläng av det som finns hemma och när jag inte har nån större lust att laga mat. Tack för era tips och råd..