Inlägg från: Anonym (städtanten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (städtanten)

Bruden inställsam till min man!!

Man behöver inte "snoka" för att få reda på en hel del i en familj man jobbar hos. Jag har städat i privata familjer och jag "snokade" aldrig. Det var en hederssak för mig att aldrig kolla i lådor och sånt. MEN man kan utläsa massor bara genom att gå omkring i ett hem. Jag såg att det plötsligt fattades massa böcker i bokhyllan, att fotografier som brukade stå på vissa platser, var borta. Och mycket riktigt, efter några veckor var en av föräldrarna utflyttade. Jag såg en hårborste ligga på ett nattduksbord, eller några hårsnoddar i badrummet, som aldrig brukat ligga där, jaha, efter en tid "ser" man att en ny kvinna flyttat in.
    Och om en almanacka sitter uppe på ett kylskåp så behöver man inte "snoka" för att se vad det står. Så fort blicken faller på almanackan ser man ju vad det står, de kan ju inte hjälpas.
    Man behöver inte snoka för att se vad som är på gång i ett hem. Jag var själv förvånad hur mycket ett hem kan tala om, utan att ett enda ord har sagts, utan att man behöver leta efter nånting.

• Anonym (städtanten)

Ta en tant-barnvakt nästa gång. Tanter  behöver man aldrig vara svartsjuk på.

Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!