jaha vad gör vi nu? han vägrar lämna tillbaka sonen.
Jag är boende förälder, han är ug förälder på varannan helg och har pojken förbestämda lov veckor enligt tingsrätt.
för att göra lång historia kort:
fadern blev dömd och väntar fängelse pga pedofili.
han har bråkat en massa och vägrat gå med på någonting alls.
undertiden som vi väntade på rätten och dom så blev det än massa strul, min bil blev konstant förstörd och jag själv blev hotad av hans familj att om han blev dömd skulle dom göra livet mitt ett helvete.
följd av detta är att enligt soc blev jag beviljad att flytta 30 mil från orten för att vi skulle vara säkra. fadern vägrar skriva under flytten och hela baletten med ursäkten "då kan han bo med mig och du vet att han vill det".
nu har han haft pojken i några veckor. dit vi flyttat börjar skolan en vecka tidigt. pojken har redan blivit inskriven i den nya skolan, men... fadern tänker inte lämna tillbaka pojken. skrev det i ett sms samt fick höra det per telefon att han inte tänker lämna tillbaka pojken så nu kommer han missa skolan samt att fadern har bestämt sig för att pojken ska gå i den gamla skolan.. skatteverket håller på med en utredning om vart pojken ska bo. så redan skickat in papprerna som tingsrätten fastställde med att han ska bo hos mig.
vad gör man nu? hur går man till väga för att få tillbaka barnet? (barnet är under 10 år så inte så gammalt)