• Anonym (vadi)

jaha vad gör vi nu? han vägrar lämna tillbaka sonen.

Jag är boende förälder, han är ug förälder på varannan helg och har pojken förbestämda lov veckor enligt tingsrätt.

för att göra lång historia kort:

fadern blev dömd och väntar fängelse pga pedofili.

han har bråkat en massa och vägrat gå med på någonting alls.

undertiden som vi väntade på rätten och dom så blev det än massa strul, min bil blev konstant förstörd och jag själv blev hotad av hans familj att om han blev dömd skulle dom göra livet mitt ett helvete.

följd av detta är att enligt soc blev jag beviljad att flytta 30 mil från orten för att vi skulle vara säkra. fadern vägrar skriva under flytten och hela baletten med ursäkten "då kan han bo med mig och du vet att han vill det". 

nu har han haft pojken i några veckor. dit vi flyttat börjar skolan en vecka tidigt. pojken har redan blivit inskriven i den nya skolan, men... fadern tänker inte lämna tillbaka pojken. skrev det i ett sms samt fick höra det per telefon att han inte tänker lämna tillbaka pojken så nu kommer han missa skolan samt att fadern har bestämt sig för att pojken ska gå i den gamla skolan.. skatteverket håller på med en utredning om vart pojken ska bo. så redan skickat in papprerna som tingsrätten fastställde med att han ska bo hos mig.

vad gör man nu? hur går man till väga för att få tillbaka barnet? (barnet är under 10 år så inte så gammalt) 

• Svar på tråden jaha vad gör vi nu? han vägrar lämna tillbaka sonen.
  • Fröken reserverad

Om du har ett juridiskt bindande avtal som han bryter ska du i första hand kontakta tingsrätten direkt imorgon.

• Anonym (Pedofil?)

Ehh, hur i helsike kan han ha umgängesrätt om han är pedofil? Ring polisen och begär en hämtning. Eller socialjouren.

• I korimo Lithea

undrar detsamma som inlägget innan mig

• Anonym (Kram)

Tycker synd om dig. Kram från mig.

Ring socjouren eller polisen eller både och och fråga. Och Spara Sms'et.

• Foxy79

Vad i hela helvete gör ditt barn hos en dömd pedofil????

• viseversa
    Anonym (Pedofil?) skrev 2012-08-19 19:42:06 följande:
    Ehh, hur i helsike kan han ha umgängesrätt om han är pedofil? Ring polisen och begär en hämtning. Eller socialjouren.
    Undrar exakt samma!
  • Anonym (vadi)

Ska försöka svara frågor.

vi gick in i tingsrätten innan han var fastställd som pedofil i papper. (hela anledningen till skiljsmässan och allt var pga anmälningarna på honom). jag försökte bli ensam förälder och allt där till men kom aldrig så långt.

han blev dömd för sexuellt utnyttjande av barn med fängelse som följd samt en stor summa pengar i skadestånd, detta överklagade han och väntar nu på domen från hovrätten. (mentaliteten är nog inte på top då hans ursäkt till överklagandet var: men dom var ju inte mina barn ochjag var ju inte deras pappa så då var det ju okej, det var ju så längesen att jag förtjänar inte detta straff längre, jag har ju betalat tillbaka.) det sista var att barnen fick bo under hans tak och han även byggde ut huset så att alla fick eget rum.  

• Puma87

Jag skulle helt ärligt ringa polisen. Om ni har bestämt UG vida TR och han vägrar lämna till bara barnet som planerat så är det kidnappning (iaf i mina ögon) om han dessutom är dömd pedofil så skulle jag nog även ringa socialjouren.

Kitty 081003
  • Anonym (Frida)

Jag fattar inte? Han är en dömd pedofil? Och han har barnet? Jag hade inte över min döda kropp lämnat mitt barn? Eller har han kidnappat honom? Men ring polisen, vad väntar du på?

Svar på tråden jaha vad gör vi nu? han vägrar lämna tillbaka sonen.