Inlägg från: a mamma73 |Visa alla inlägg
  • a mamma73

    Forum för dålig anknytning - äldre barn

    Hej, Har två pojkar som är nu 11 och 10, adopterade för 2 år sedan. Den yngre pojken fungerar hur bra som hälst, ett underbart barn som ger oss mycket glädje. Desvärre vi har massa problem med den äldre pojken. Har varit i kontakt med BUP och socjaltjänsten sedan länge sedan och fått bara massa samtal som inte alls hjälpte oss. Sanningen om adoptionen är, anser jag, att anknytningsprocessen går bra för vissa barn men inte för alla. Kolla på nätet, finns massa bra artiklar som handlar om problem med adoptivbarn, t.ex.: www.bup.se/Global/Utvecklingsarbete/Utvärdering/Glimtar/Glimtar%20från%20forskningsfronten%20Nr%2016.pdf Det finns t.ex. något som kallas för bristfällig anknytningsförmåga eller "second skin".

  • a mamma73
    Anonym (anknytning) skrev 2012-10-06 21:28:13 följande:

    Imorgon ska vi träffa en socialsekreterare som har startat utredning på vår begäran. Hemma är det kris pga äldste pojkens normbrytande beteende. BUB har vi också kontakt med hela tiden men som sagt det är bara samtal med oss föräldrar. Vi får se vad socialtjänsten hittar på för lösning för vår familj. Den situationen som vi befinner oss in nu kan vi tyvärr inte klara själva. Efter 2 år som vi har kämpat och försökt med alla möjliga strategier och INTUITION pojkens beteende är bara värre och värre. Nu orkar vi inte längre.
  • a mamma73

    Hej igen, nu märkte jag att jag har svarat till trådstartaren på ett felaktigt sätt. Ville klistra in hennes fråga men det gick fel. Har svarat i alla fall, sorry att det ser ut som att hon hade skrivit det.

Svar på tråden Forum för dålig anknytning - äldre barn