någon som känner igen sig? omotiverad.
Jag vet inte riktigt vart jag ska sätta den här tråden, men antar att den passar bäst här..
Jag undrar om det är någon som känner igen sig i detta eller är jag helt ensam?
Det är inte lätt då jag inte riktigt kan greppa det sjäkv men jag ska försöka förklara så gott jag kan-..
Jag är helt omotiverad till allt, till hela livet.. Jag känner hela tiden att jag vill göra någonting, men det slutar alltid med att jag sitter kvar hemma och stirrar..
Vad finns det att göra frågar jag mig själv...
Tex; jag vill gå och bada, men kommer aldrig iväg, motivationen finns inte där.. och om jag väl kommer iväg och badar så väntar jag bara på att få gå därifrån... Jag längtar hela tiden någon annanstans...
När jag besöker vänner så sitter jag också bara och väntar på att få gå därifrån, även fast det kan vara trevligt..
Jag tog ett kompis barn varje helg för att göra grejer men hela tiden tittar jag på klockan och vill att tiden ska gå fortare, även fast jag inte har tråkigt... men jag vet inte till vad jag vill att tiden ska gå snabbare..
När jag åker på resa vill jag göra något samtidigt som jag försöker hitta olika anledningar till att inte behöva göra nåt, det är för varmt, jag har bränt mig etc etc..
Sen tänker jag, när jag kommer dit, då, då ska det ändras... Åter till att jag längtar någon annanstans..
Jag ser på filmer och önskar att jag levde livet mer, att jag tog vara på dagarna, men när jag börjar fundera på vad som finns att göra så kan jag inte komma på nåt...
Jag söp en hel del förut, pga att jag fick motivation och allt kändes roligt istället för att jag bara väntar på att få komma hem eller komma någon annanstans.. Att umgås med människor var roligt helt plötsligt och jag fick motivation till att göra nåt, det var som att jag helt plötsligt fick fantasi och också tyckte om att leva livet.
Men det blev såklart ohållbart och jag insåg att jag va påväg helt åt helvete... Jag hade börjat supa ensam..
När jag förlorade min bästa vän så söp jag för att inte behöva tänka.. inte behöva känna. Så supandet hade blivit min "räddning" från mina riktiga känslor.. Så jag sa till mig själv att om jag inte skärper mig så kommer jag sluta som alkiskärringarna på gården som jag såg när jag var liten. Jag dricker inte längre..
Det betyder också att jag inte har någon som helst motivation till någonting och jag hela tiden längtar någon annanstans och tänker att det kommer bli bättre när jag är där..
Jag klarar inte av att ta tag i mig själv här o nu utan som sagt, väntar tills jag kommer till nästa ställe / nästa punk i livet och hoppas på att jag då kommer att ha ändrats...
Det är som sagt svårt för mig att förklara då jag fortfarande inte riktigt förstår själv, men jag tror jag har lyckats förklara så gott som jag kan..
Är det någon annan som känner igen sig i detta?
Antar att jag också vill skriva av mig lite, man får ett annat perspektiv,, jag behöver nog prata lite om detta..
Jag pratar aldrig med någon om hur jag känner....