• Anonym (undrar)

turkisk yoghurt?

Hejsan..
    Jag gillar att äta turkisk yoghurt till frukost, men min sambo säger att pga av den höga fetthalten så är det inte alls nyttigt att äta, i alla fall inte i en skål med lite bär..
    Han menar också att jag har redan gått upp så mycket i vikt under graviditeten, så att jag bör tänka på vad jag stoppar i mig, men är det verkligen så himla onyttigt?  

• Svar på tråden turkisk yoghurt?
  • Nemiia

Alltså det är ju en relativt hög fetthalt men det finns helt klart nyttigare grejer. Tror inte att yoghurten i sig i normal mängd är onyttigt men kanske inte varje dag. Kanske kan du variera med kesella och bär?

• tilj75

Det beror väl på hur mycket du äter? Om du äter en liter till frukost, ja, onyttigt, om du äter en mindre mängd, yoghurt är nyttigt och fet yoghurt mättar mer.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • Anonym

Nej, det är inte onyttigt. Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten och varför tycker han att han har något att säga till om kring din kropp?

• Miss P71

Kan nog hålla med din man! Att äta turkisk yoghurt till frukost varje dag med bär är inte så nyttigt. Då den ligger på 10% fetthalt. varför inte köpa vanligt naturell yoghurt och lägga i bär där??

• Anonym
    Miss P71 skrev 2012-08-20 12:56:12 följande:
    Kan nog hålla med din man! Att äta turkisk yoghurt till frukost varje dag med bär är inte så nyttigt. Då den ligger på 10% fetthalt. varför inte köpa vanligt naturell yoghurt och lägga i bär där??
    Man blir mättare på 10% fetthalt och behöver äta mindre än om det är 3% fetthalt.
  • Miss P71
    Anonym skrev 2012-08-20 13:01:33 följande:
    Man blir mättare på 10% fetthalt och behöver äta mindre än om det är 3% fetthalt.

jo det håller jag med om.. men hur hälsosamt e det i längden??Skäms
  • Bradbury

Och priset för dagens icke-fråga går till...
    Ät du det du tycker är gott och be din kille sköta sitt.

• Anonym

Det är INTE onyttigt med turkisk yoghurt. Jag gick ner 10 kg genom att äta turkisk yoghurt (10 procent), dricka fullfet mjölk och bara dra ner på de stora SOCKER-bovarna (pasta, ris, bröd och godis).

Det går alldeles utmärkt att äta turkisk yoghurt till frukost så länge man inte gluffsar i sig onyttigheter och sockerrik mat dagarna i ända.

• La Lola
    Bradbury skrev 2012-08-20 13:18:48 följande:
    Och priset för dagens icke-fråga går till...
    Ät du det du tycker är gott och be din kille sköta sitt.
    Exakt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym
    Miss P71 skrev 2012-08-20 13:16:20 följande:

jo det håller jag med om.. men hur hälsosamt e det i längden??Skäms
    Hälsosammare än att äta bröd/flingor till frukost, skulle jag tro.
Svar på tråden turkisk yoghurt?