• Silversäl

Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!

Anonym (Gör man så?) skrev 2012-08-20 16:29:57 följande:
    Var i lördags på ett bröllop. Vi hade det jättetrevligt hela kvällen jag blev ändå lite fundersam på vissa saker. Jag vet att brudparet hade hyrt in catering för att ordna med maten, och antagligen då även drycken?
    Jag blev lite förvånad över att när det gällde alkoholfritt så var det inte riktiga läsk utan Lidls Freeway cola istället för riktig cola. Är det inte lite väl snålt att servera denna typ av cola istället för originalet? Samma sak gällde när man beställde vodka redbull av den inhyrda bartendern, då fick man Powerking från typ Willys och Hemköp istället för äkta vodka redbull.
    Jag vet inte om det var cateringsfirman som ordnat billigaste möjliga drycker eller om det var brudparet själva, men det verkade onekligen lite småsnålt att bjuda på billigaste möjliga dricka. Hur stor hade skillnaden blivit om man använt original istället? En 5 hundring extra?
    Är det vanligt att göra såhär? 
    men.. palla bry sig?
    är du där för att du ska kunna äta o dricka det "bästa", eller är du där för att fira tillsammans med dina vänner/bekanta/familj/whatever ?
    Eller var det så förbaskat vidrigt att du mådde dåligt av det som bjöds?
    Isf hade du ju kunnat påpeka detta så hade de säkert gladeligen låtit dig gå hem.
  • Silversäl
    Anonym (Gör man så?) skrev 2012-08-20 16:54:56 följande:
    Japp, du lär ha en del energi om du orkar göra inlägg utan substans i som bara innehåller två ord :)
    Jag tycker inte din trådstart vittnar om så mkt substans den heller.
  • Silversäl
    Anonym (Gör man så?) skrev 2012-08-20 16:54:23 följande:
    Jag stör mig inte. Jag undrar bara.
    Isf, JA det är väl klart det är okej att göra så om det är vad man vill. varför skulle det inte vara det?
    Man bjuder förmodligen inte andra på något man själv inte tycker om, så jag antar att de bjöd på det som de gillade och antog att folk skulle acceptera det utan att ifrågasätta varför de inte köpte de lite dyrare märkena. Men där överskattade de tydligen en gäst iaf.
  • Silversäl
    Anonym (Gör man så?) skrev 2012-08-20 16:58:28 följande:
    De är inte snåla i övrigt, det är därför jag undrar om cateringsfirman blåst dem. 
    Aha, så du menar alltså att du sitter och undrar över det här för att du bryr dig om dig och är oroliga över om de kanske blev blåsta på sitt bröllop?
    Jo tjena mors. om du nu oroar dig över det s kan du ju ringa o fråga dem vettja.
  • Silversäl
    Silversäl skrev 2012-08-20 17:42:27 följande:
    Aha, så du menar alltså att du sitter och undrar över det här för att du bryr dig om dig och är oroliga över om de kanske blev blåsta på sitt bröllop?
    Jo tjena mors. om du nu oroar dig över det s kan du ju ringa o fråga dem vettja.
    woop, *för att du bryr dig om dem och är orolig över
Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!