Inlägg från: Anonym (blivande fru) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blivande fru)

Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!

Haha ts det låter inte som att du har en aning om hur mycket "små saker" på ett bröllop kostar. Vi ska ha 200 personer på vårt bröllop och bara för att välja till äkta cola, 15 kr per huvud blir det ju en totalsumma på 3000 kr, kanske inte låter som värsta grejen, men då får du tänka på att vi närmare lägger ut 170 000 kr totalt för vårt bröllop så JO 3000 kr hit och dit spelar jävligt stor roll.

Nu har vi ju valt att ha äkta coca cola osv, för att vi anser att VI har råd med detta. Men man måste förstå att det är rätt mycket pengar som alla små detaljer kostar. Och man kan inte begära att folk måste spendera hur mkt pengar som helst bara för att dem ska gifta sig!..

Kan även tillägga att vi bara behöver lägga till 15 kr per person för äkta läsk är billigt pris för detta !

• Anonym (blivande fru)
    Anonym (Gör man så?) skrev 2012-08-22 23:32:17 följande:
    Prisskillnaden på fulcola och riktig cola är ca 5-10 kr per 1,5 liters flaska. Det var 70 gäster på bröllopet, och jag tror de köpte ungefär 30 flaskor cola. Mellanskillnaden då blir inte mer än MAX EN 5 HUNDRING, inte några 3000 kr!!!

Men snälla du lilla smartpelle läs mitt inlägg innan du komenterar inga 3000 kr hit! Du betalar inte prisskillnaden på det sättet när det handlar om catering. Jag pratade utifrån mitt bröllop och vi får maten och drickan via ett cateringbolag. Inga jävla petflaskor på vårt bröllop, utan på varje bord har vi riktiga cola flaskor i GLAS flaskor 33 cl. Och prisskillnaden per skalle var att det ingick i priset att ha apotekarnas cola och ville man ha "äkta" coca cola så blev det 15 kr per skalle. 15x200= 3000 KR!!!!!!!

Som sagt, detta gäller catering inte per flaska. Det betyder 15 kr per huvud extra för äkta cola innebär inte per jävla flaska det betyder att det är den prisskillnaden för att våra gäster ska få fri tillgång till Coca Cola under hela vår kväll. Min poäng i det hela handlade om att du kanske ska fatta att det som du tror är småsaker hit och dit kan bli riktigt stora skillnader i slutändan och att ma som gäst kanske borde vara glad för att få medverka på deras dag där dem har lagt ner mycket tid och pengar på att fixa. Inte ha en åsikt om drickans som det BJUDS på.

Men det låter ju som att dem har gått och hadlat sina egna petflaskor med dricka och ja då skiljer det sig några kr mellan flaskorna. Men det var inte MIN poäng i mitt inlägg människa. Läs.
    Dessutom så kanske brudparet helt enkelt är vana att dricka den drickan dem valde och att det kändes rätt för dem. Synd för dig att det var DERAS bröllop. Den dagen du har ditt eget bröllop kan du komma med åsikter om ditt eget bröllop. Man ska aldrig ha åsikter om ANDRAS bröllop. Herregud vad pinsamt.

Haha.

• Anonym (blivande fru)
    Charlie Bravo skrev 2012-08-22 15:23:28 följande:
    Vansinne att bjuda in 200 personer. Varför så många? Blir ju bara en massa tjo och tjim och ni hinner ändå inte att umgås med alla 200 gäster til bröllopet. Och så att lägga ut 170.000 på ett bröllop. Det blir ju vansinne i kvadrat.

Är det vansinne att ha ett bröllop för 200 personer? Trevligt att du tycker det är vansinne, jag tycker snarare att det är mer vansinne att du ens reflekterar över det. Varje person har rätt att ha sitt bröllop på sitt sätt. Jag kommer visst hinna träffa alla mina gäster, du har ingen aning om hur vårt bröllop ska vara. Jag och min fästman har vart på flera bröllop där man har haft 500-600 gäster, och det har vart superroligt!
    170 000 kr tycker jag heller inte är ett VANSINNE att betala för ett bröllop för 200 gäster. Om du räknar ut det i kuvert avgift och om du bara visste vad som ingår i detta skulle du aldrig ha öppnat din mun.  Herregud männsika alla kanske inte vill ha ett bröllop för 40 personer och som kostar 20 000 kr för att dem gjort allt själva. Janetlag eller vad!
Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!