• Anonym

avdrag på underhållet - andre föräldern vägrar skriva under

jag har mitt barn (tonåring) minst 5 dagar/vecka men betalar underhåll då jag tills nyligen bara haft umgänge varannan helg. men det har nu förändrats efter barnets önskan.
    den andre föräldern vägrar skriva under papperna där jag vill göra avdrag på underhållet.

hur gör jag?

kan jag skicka in de och skriva att xx vägrar skriva under? 

• Svar på tråden avdrag på underhållet - andre föräldern vägrar skriva under
  • ZsaZsa

Om du betalar till Fk så skickar du in papperens själv utan den andres påskrift.

• Anonym

ska man skriva att den andre vägrar skriva under?

när fk ser att barnet bor hos mig över halva tiden, kommer de "ta bort" underhållet för min del då? 

• h8him
    vetvadjagvill skrev 2012-08-21 22:22:58 följande:
    ring fk och meddela att barnet bor lika mycket numera så ska du inte betala underhåll alls
    Det är inte lika mycket.Flört Barnet bor 5 dagar av 7 hos ts så den andra föräldern ska betala ts underhåll.Solig

Ts, meddela fk att boendet är ändrat och att du inte ska betala alls precis som vetvadjagvill skriver.
  • Anonym

har ringt :)

• vetvadjagvill
    h8him skrev 2012-08-21 22:31:36 följande:
    Det är inte lika mycket.Flört Barnet bor 5 dagar av 7 hos ts så den andra föräldern ska betala ts underhåll.Solig

Ts, meddela fk att boendet är ändrat och att du inte ska betala alls precis som vetvadjagvill skriver.
    ja jag slarvläste det på 
    klart att ts ska a underhåll.. och barnet ska ändra folkbokföringsadress eftersom man ska vara folkbokförd där man tillbringar sin mestadels dyngsvila.

ts måste  först få boendet innan ts kan få underhållet  

Svar på tråden avdrag på underhållet - andre föräldern vägrar skriva under