Vill inte plugga, men vill ha jobb med hög lön???
Okej, jag har insett att jag är helt hopplös rent ut sagt. Jag pluggade två utav fem år på ett program efter gymnasiet och insåg sen att programmet var fel för mig. "Passande" nog blev jag gravid där omkring och fick alltså vara mammaledig och fundera över vad jag faktiskt ville jobba med. Nu är barnet ett år och hemma med sin pappa. Jag har inte kommit NÅNSTANS i vad jag vill. Jag jobbar för tillfället som servitris, men det är liksom bara under tiden - tills jag bestämmer mig för vad jag vill göra.
Problemet är alltså detta: Jag är urless på studier - det finns inte en enda utbildning jag tror jag skulle orka mig igenom. Jag är urless på att vara pank - jag vill ha ett jobb med hyfsat hög lön. Den behöver inte vara superhög, men minst 30.000/mån iaf.
Jag är inte särskilt duktig på matte/fysik och sånt utan är mer en samhällsmänniska.
Är det någon som har nåt råd till mig? Någon kort, enkel utbildning som leder till en bra lön som jag kanske skulle orka mig igenom? Något jobb man kan få utan särskild utbildning där man kan klättra på karriärstegen ändå?
Hjälp mig snälla! Är så himla förvirrad och trött på allt :(