Inlägg från: gravid84 |Visa alla inlägg
  • gravid84

Vad tycker du om bilstolen "Britax Multi-Tech II" ?

Vi har haft Multitechen (bakåtvänd) sedan sonen var 8 månader (nu 3 år) och är jättenöjda. Den är ombonad och känns säker. Nackdelen är att den är ganska bred men å andra sidan är det marginellt när man jämför med andra bakåtvända modeller. Jag rekommenderar den starkt och när sonen blir 4 kommer lillebror att vara knappt 1 och då få ta över den medan storebror får en framåtvänd bältesstol!

Tycker även att den är lätt att montera!

• gravid84

Mina föräldrar har en two-way till när barnbarnen åker med och jag skulle aldrig köpa den om jag stod och valde mellan multitech och den även om priset kanske är billigare. Å då är det ffa komforten som är bättre hos MT.

• gravid84

Min syster har Highway till sin 1 och 3-åring, dom är nöjda men tycker att den börjar bli lite tight till stora killen. De anar att de får byta innan han är 4år. MT är betydligt rymligare och den känns som om dom endast kan växa ur på längden. Din dotter verkar liten så det lär hon inte göra.

Isofix till Mt känns inte nödvändigt, stolen sitter jättesäkert med bälte och är superlätt att montera.

• gravid84
    SandraMariaH skrev 2012-08-28 12:36:02 följande:
    låter som de flesta är positiva till den stolen :) roligt att höra. väntar på lillasyster som beräknas komma på torsdag så när allt lugnat ner sig och vi landat i tvåbarnlivet ska jag ta mig ut till affären och låta henne testa stolen. Låter jätte bra att alla är så nöjda med dess comfort och säkerthet.

Ett tips! Beställ från www.jollyroom.se , det gjorde vi. De hade fri leverans och var billigare än de flesta återförsäljarna. Kan vara värt att kolla upp iallafall!
Svar på tråden Vad tycker du om bilstolen "Britax Multi-Tech II" ?