• Aaliyah

Jävla lortgris till sambo.. :-(

Jag tror att det är bra att komma överens om en nivå på hur städat man vill ha det hemma och sedan delar upp sysslorna. Men det fungerar bara om man visar respekt för varandra. Om mannen (medvetet eller omedvetet) tycker att det är kvinnans uppgift att städa så kommer man aldrig att nå jämställdhet. Då har man som kvinna tre val: skita i det, ta strid om det varje gång eller avsluta förhållandet.

• Aaliyah

Det där är ju vanligt, att man hävdar att städning och tvätt är behov som kvinnan har, inte mannen. Då får väl hon städa och tvätta. Att ungarna behöver middag är ju också något som kvinnan har hittat på... Nonsens.

• Aaliyah

Kvinnan har oftast mest erfarenhet av att städa så därför borde väl mannen lyssna på hennes synpunkter när det gäller det? Om man ska gå efter stereotyper så vet mannen oftast mer om hur bilen fungerar. Om kvinnan då skulle komma och säga att man behöver inte fylla på olja, det har du hittat på så skulle det väl vara lite lätt absurt. Eller att hon säger att "jag byter olja när jag känner för det och jag skiter i om bilen går sönder sluta tjata"!
    Men när det gäller städning så ska den som har minst erfarenhet bestämma nivån.... Dubbelmoral much?

• Aaliyah

Jag håller med om att man måste hitta en nivå som båda tycker är rimlig. Men den nivån kan inte vara att man gör hushållsarbete om och när man känner för det.

• Aaliyah

Vad deprimerande det är att det är vanligt även i vår generation att män inte gör en släng hemma.

Svar på tråden Jävla lortgris till sambo.. :-(