• I Walk The Line

Missnöjd med privatklinik? Hjälp :(

Alltså vi går hos privat klinik, har gått där i snart två år, lika länge har vi ätit pergotime.
    Vilket inte resulterat i en fullgången graviditet, vi blev gravida i maj förra året men mensen(mf) kom två dagar sent bara...

De har tagit äggreservsprov som såg bra ut, de har kollat mina hormoner som ser bra ut och de har kollat mannens spermier som ser bra ut.
    De har kollat med ul på äggblåsor som oftast har vart rätt stora (25-40mm) men inte tagit något blodprov för att fastställa ägglossning. Inte nån gång.
    De säger att det inte behövs för om det blir positivt på äl-test så HAR man ägglossning, och kommer mensen så HAR man HAFT ägglossnign!
    Det är två gyn läkare som sagt det till mig, men jag har läst överallt att man kan ha stegring utan äl, och att mensen kan komma utan äl oxå.
    Men vad har jag att säga till om?

De har inte kollat äggledarna, eller något annat. Jag vet inte vad jag ska be dem kolla, vad man bör kolla eller nånting.

Det känns som om vi sitter fast, i två år snart har vi ätit pergotime men inget händer :(

Vi skulle vilja gå vidare med insemination men jag vet inte om och hur vi kan det, och om mina äggledare ändå är kass så funkar det ju inte ändå?

Jag bad om spolning förut, men de ville inte göra det då jag blivit gravid förut. Och av den anledningen tror jag att de inte vill kolla äggledarna heller.
    MEn nånting är ju fel! Annars hade jag varit gravid nu, eller haft en bebis!
    Vi försökte själva i ca 3 år innan vi sökte hjälp.

Och varje gång man ringer dit och barnmorskorna svara så är de sååå otrevliga?!
    De snäser av en och svarar en som om man är helt dum i huvudet. :(

Jag vet inte vad vi ska göra.

Vi har två barn sen innan, tillsammans, och därför vet de ju att vi kan få barn och som de säger att det har ju inträffat förut så det kommer hända igen.

Men när?! :(

☆♥☆Mamma till världens finaste pojke -02 & flicka -04☆♥☆
  • Svar på tråden Missnöjd med privatklinik? Hjälp :(
  • I Walk The Line

En gång räcker mycket väl :) Jag håller tummarna för er.
    Jag får fortfarande lite lite rosa när jag torkar mig, inte mycket förhoppningar utan blir mer orolig att det ska vara infektion eller nått annat hemskt..  

• Yinsan

Infektion tror jag inte på, jag får alltid rosa/bruna spottnings 4-10 dar innan mensen drar igång, det är säkert inget farligt! Hoppas dock att mensen håller sig borta!

• I Walk The Line

Nej, det var nog mensen som var tidig bara. För nu kommer det mer blod och gör ONT. :'( 12 dagar efter äl kom alltså mensen nu när jag tog gonal f sprutor. Jag vet inte vad vi ska göra nu, just nu är det tungt. Väldigt tungt :'( Känns som om det aldrig blir vår tur. Det kanske inte är meningen?

• Yinsan

Beklagar och förstår dig så väl, känns så fel att göra IVF när det har fungerat två gånger utan, varför kan det inte funka nu också då???

• I Walk The Line

Vi gjorde en insemination till, som misslyckades då mensen börjar nu.. Jag känner mig bara så värdelös.. Vi ska göra ett uppehåll nu, vi orkar inte mer, vi får se om vi kör igång igen nästa år.. Hur går det för dig??

• Yinsan

Har väl ÄL typ nu, sexat i veckan som vanligt, får hoppas på det bästa men känns ganska hopplöst...
    Känns som att alla runt mig kläcker att de ska ha barn, så tråkigt, vill ju så gärna också!

• I Walk The Line

Hur har det gått för dig Yinsan? Jag förstår din känsla att alla andra blir gravida, typ alla mina vänner är på tjocken just nu känns det som. Jag har slutat gå ut på Facebook för jag orkar helt enkelt inte se alla magar, ul-bilder å statusar om mysiga buffar i magen, foglossning och cravings. Det är som en dolk i hjärtat och jag orkar inte. Jag hoppas att det gick som det ska på din ägglossning, håller tummarna stenhårt! Själv har jag nog äl nu, eller precis haft, och vi har sexat varannan dag för vi kan inte göra oftare. Och jag hoppas verkligen att det räcker! Stor kram till dig!

• Yinsan

Nopp, det gick inte denna gången heller fast jag har aldrig varit så skengravid som denna månaden... Var så säker, helt sjukt att tanten kom iaf och så nere jag vart sen dess...
    Hatar alla dessa statusar på FB...
    Håller tummarna för att det tar sig för dig denna gången!
    Massa kramar!!!

• I Walk The Line

Det var väll fan då att det inte ska ta sig för oss!! 
    JAg vet inte om jag hade äl denna månad eller om jag precs haft den, jag är på cd 20 idag..
    Jag känner igen det där att man är så jättesäker och sen kommer den jäkla mensen ändå, så hopplöst :(
    Jag hoppas så för oss båda, nån gång måste det ju ta sig!
    Stor kram!!  

Svar på tråden Missnöjd med privatklinik? Hjälp :(