Inlägg från: Mli 014 |Visa alla inlägg
  • Mli 014

Bajsa i duschen?

En finsk vän berättade att han blev chockad av att det inte fanns "rumpduschar" när han kom till Sverige. Där sitter tydligen en dusch vid sidan av toan, så att man kan skölja rumpan efter varje bajs. Dock löper vattnet i toan...

Det är nog skönt för rumpen, men kanske inte så miljövänligt...

• Mli 014
    Anonym skrev 2012-08-21 16:44:47 följande:
    Men lite skillnad på att skölja ren rumpan, och att bajsa i bidén va?

Bidé? Inte sagt nåt om en bidé, en dusch, en slang med handtag vid sidan av toan.

Ja, men det är kanske skönare att skölja, än att "pappra"?!
  • Mli 014
    Anonym (finnen) skrev 2012-08-21 17:37:56 följande:
    Ja, har har  de flesta, en handdusch vid toan. Klart man torkar sig efter man bajsat.  Men jag brukar använda den vid mens...tvätta sig ren från mensblodet.

En bidé trodde jag var en porslinsgrej man hukar sig över? Men om en slang man sköljer sig i oxå kallas bidé så ber jag om ursäkt för min okunskap. ;)
  • Mli 014
    Anonym skrev 2012-08-21 18:11:36 följande:
    Men en slang som dras till toan för att man ska skölja sig med den? Blir inte det väldigt plaskigt och stänkigt? I min förra bostad kunde jag dra duschslangen till dassastolen, vilket jag gjorde för att skölja stjärnen efter nummer två i bland. Men slutade med det, då jag fick ägna fem minuter åt att torka dassastolen torr efteråt. Numera kör jag med baby-våtservetter efter kabelläggning. Funkar finfint!

Ja en liten dusch som sitter på väggen ;)
  • Mli 014
    Psychopath skrev 2012-08-21 23:38:40 följande:
    Det är väl inget nytt med bidéer? Och varför skulle det inte vara miljövänligt?

Det är inte en bidé utan en duschslang som sitter i väggen vid sidan av toan, jag tänkte mindre miljövänligt eftersom duschen spolar, men toan ändå ska spolas efter.

Vatten kontra papper liksom.
Svar på tråden Bajsa i duschen?