• Anonym

jobb 24 mil från barnens far

Jag är mest lite nyfiken på era funderingar om detta:

Enligt arbetsförmedlingen ska man ju kunna flytta om man hittar jobb i en annan stad.
    Nu har jag blivit erbjuden ett jobb 24 mil från där jag nu bor med mina barn.
    Pappan har barnen varannan helg och han bor ca 7 mil från där jag och barnen bor.

När jag berättade att jag ville flytta 24mil så blev hans snabba respons att han aldrig kommer skriva på papper så barnen får flytta med mig.

Jag funderar mest på om inte jag kan få rätt utan hans samtycke iom att jag skaffat mig ett jobb där?
    Jag har ingenting emot att arrangera så barnen får träffa sin pappa som han skulle önska.
    Men han verkade tro att jag skulle ge vårdnaden till honom helt. Och det kan jag absolut inte göra, det finns inte i min värld.

• Svar på tråden jobb 24 mil från barnens far
  • Anonym

Du kan få rätt? Antar ni har gv och ja då ska ni båda godkänna att barnen flyttar med dig gör ni inte det så får barnen flytta till den andra föräldern och godkänner inte du den flytten så kan du ta barnen och flytta dit du ska för då kommer folkbokföringen skriva dem hos dig om det i deras utredning kommer fram att de har sin mesta dygnsvila hos dig, folkbokföringen har dock inget med tvisten att göra så väljer du sista alternativet så kan den andra föräldern stämma dig i tr, tr ser allvarligt på detta och enl statistiken så får ofta barnen flytta till andra förälderns, då den som flyttar barnen visar brist i samarbetet. Nu har du fått jobb och nej det ger dig inte större rätt att flytta barnen utan blir du stämd så...och jobbet får du inte säga nej till så ja verkar bara som att du får bli uf

• Anonym

om du väljer att flytta och han inte skriver på så blir du utan bidrag om du har det. bostadsbidrag, barnbidrag och underhåll kan dom dra in på. ring familjerätten och hör med dom hur du ska göra.. du kanske kan skriva på nåt papper på att du ser till att umgänget ser ut som vanligt även fast du flyttar långt ifrån.

• Anonym

Jag har inget emot att samarbeta med pappan men han verkar emot allt jag tipsar om. Och han sätter alltid emot mig bara FÖR ATT lixom. Sån har han alltid varit och fortsätter med det trots att vi inte är tillsammans längre.
    Min lycka får inte ta nån plats alls.

Han pratar om att han vill ha barnen varannan vecka, det skulle gå utmärkt för mig att ta barnen till honom eller att vi åker halva vägen var osv.
    Men när jag sagt det MÅSTE han sätta emot bara FÖR ATT och säger att han inte vill att de ska bo där jag ska flytta. Då sa jag att om jag ger vårdnaden till han och begär att träffa barnen varannan vecka så blir det ändå samma sak. De bor där han inte vill att de ska bo varannan vecka Obestämd

Svar på tråden jobb 24 mil från barnens far