Hur ska jag träna? Inget funkar :(
Jag är 29 år, har aldrig i mitt liv tränat men varit smal tills jag flyttade hemifrån för att plugga. Gick upp 10 kilo och har inte lyckats tappa det sedan dess. Har de senaste 3 åren fått två barn med 1,5 års mellanrum. Jag är hemma med barnen hela dagarna, plockar upp, leker med dem, bär dem, jagar efter dem, går på långa promenader etc. Jag är 166 cm lång och väger 67 kilo. Jag vill gå ner till i alla fall 60 men lyckas inte riktigt... Det är inte bara för utseendets skulle jag vill gå ner (men att bli av med fettoarmar, fettoben och äcklig degmage lockar ju givetvis). Jag vill bli fit och orka mer. Jag vill inte ha en massa sladdrig vävnad på kroppen...
Jag har skaffat en app som räknar kalorier och försöker hålla mig till att bara äta 1400 kalorier per dag, vilket jag tycker är svårt. Är hungrig nästan jämt och humöret blir därefter...
Jag skulle behöva utöva någon träningsform men här kommer problemet. Dels så har jag inte riktigt tiden för att ta mig ut och träna. Jag är helt ensam med barnen från tidig morgon till sen kväll och vi känner ingen i närheten och det finns inga gym som har "dagis" här. Jag skulle behöva något som jag kan göra på egen hand hemma men som är effektivt.
Problem nummer två, som är största problemet, är att jag har enorma problem med min rygg. Bara efter en någon timme lång promenad så kan jag knappt gå eller resa mig dagen efter. Både ländryggen, höfterna, revbenen och skuldrorna är totalt paj, troligtvis av att bära barn eller nåt. Läkaren vill inte göra nåt - "du tar ju hand om två små barn helt själv. Då är det vanligt med ont". Men frågan är - kan jag utöva någon sport eller annat som gör att jag får mindre ont eller som i alla fall inte gör att jag får mer ont..?
Tipsa mig snälla. Jag vill inte vara en trött tjockis mer :(