• NadiaMi

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Men låt honom gå på bröllopet i drag om han så gärna vill.
    Den enda som lär skämmas är väl han.

Du kan ta tillfället i akt och prisa din härliga man för att han stöttar dig i att uppfostra ert barn till att våga klä sig som han vill när han växer upp, oavsett vad det kan tänkas bli. Det är väl fint att pappan är så villig att visa stöd för sitt barn att han klär sig i kvinnokläder för att bryta köns-stereotypen?

I övrigt kan du ju ge honom lite stylingtips så stackars Babsan slipper gråta blod ifall hon skulle se någon bild på honom.

Jag kan även meddela att de allra flesta barn jag vet om har klätt sig i allt från byxor till klänning under uppväxten och det har blivit folk av de allra flesta.
    De som har mest problem är de som har fastnat i en stereotyp och inte vågar bryta sig ut hur mycket de än skulle vilja.

• NadiaMi

Om klänningen inte ens passar tvivlar jag på att han på allvar tänker ha den på sig på bröllopet.

Men ett annat alternativ kan ju vara att du letar reda på en klänning i hans storlek som han kan ha på sig. I liknande stil som den han lånat, men som passar hans kroppshydda bättre.
    Visa att du stöttar honom så kommer han antingen att backa ur och ha sina egna kläder på sig, eller gå på bröllopet i en klänning som passar och åtminståne se presentabel ut.

• NadiaMi
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 22:13:32 följande:

Jo den han lånat passar tyvärr, vet inte vem han lånat den från den är enorm lavendelblå halvlång i något sidenaktigt tyg och tyll. Ser ut som han ska vara bredaxlad brudtärna. Han har dessutom piercat öronen för att kunna ha hängen med silver och fjädrar. Han ser inte direkt proper ut, hade det varit mitt bröllop hade jag tagit illa vid mig om en gäst kommit så.
    Okej, men följer den klädkoden?
    Isåfall är det bara att acceptera och se om han verkligen går så långt som att ha den på sig. Och gör han det så stå för att du uppskattar hans stöd i din kamp för likvärdiga könsroller och att varje individ bör vara fri att klä sig som han, hon eller den vill.
  • NadiaMi
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 22:23:32 följande:

Tja, det står kostym på inbjudan så knälång klänning är nog att acceptera på damerna om de inte vill ha kostym.
    Då så.
    Kan du inte övertala honom att hitta en snyggare klänning så är det väl bara att vänta och se.

Hur skulle han förresten reagera om du letade fram några snyggare alternativ och gav honom förslag som passar hans färger och kroppstyp lite bättre än den han har fått tag på?
    Köp hem en enkel sommarklänning vid tillfälle förresten. Det är ju reor lite överallt. Och säg att du tänkte att han kunde få en egen istället för att låna syrrans.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!