Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
Jag förstår att de är jobbigt för dig om han gör de endast för att narra dig och dina åsikter.
Jag förstår även att du är feminist, eller har förståelse för de. När de gäller att behandlas lika
Men du går till en sån grov överdrift... och ja de är väl fel av mig att påpeka hur du uppfostrar din son men jag kan inte vara tyst..
Fattar att jag inte kan ändra dina åsikter men hur tänker du de får du gärna berätta?
Om nu din son (han har en penis och är en son alltså en han och ingen hen även om han väljer att vara något annat sen) har ett vanligt pojknamn som han får när han blir äldre ändra om han vill varför får han då inte ha de vanliga pojkkläderna så länge eller några ej könsbestämmande kläder oavsett folks åsikter?
Hade min mamma berättat att hon brukade ta på mig kalsonger till dagis eller kalla mig för "hen" när jag va liten hade jag skämmits ögonen ur mig.. Ja eller om jag vart en pojk och fått reda på att hon klädde mig i klänningar för den delen..
När din son är så stor att han förstår och vill välja själv låt han göra de, så länge kan du ju klä han i helt neutrala kläder?
Varför inte börja sminka ditt barn på vissa sätt för att han ska få göra de när han blir äldre?
Även om du är feminist så måste du ju ha respekt för din pojkvän för barnet är faktiskt 50% hans..!
Ni kan ju ha en deal, du klär inte eran son i kläder som anses vara för tjejiga och han klär inte sig i de för att narra dig?