Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Det här var en riktigt rolig twist. Jag vill ha din kille, TS, om du inte vill ha honom. Åtminstone tycks han ha humor!!

• Jellybeanbaby
    110 skrev 2012-08-21 23:31:57 följande:
    Kära TS, för din egen skull och välmående skall jag förklara 2 saker för dig...

1. Det heter han eller hon inte hen.

2. Kön är ingen socialkonstruerad sak. Vi är olika av naturen.     
    JESUS CHRIST, TS benämnde sin egen son som "hen"!!! Det missade jag totalt!
    Den här tråden är ju en veritabel skrattfest för varje sann antifeministisk tjej.
  • Jellybeanbaby
    110 skrev 2012-08-21 23:49:19 följande:

Sonen ska ju tydligen själv få välja vilket kön han/hon/den/det ska tillhöra sen....
    looooverly. *satiren dryper*
    HEEEEEEEEn är ju född med peeeeeeeeeenis.
    ---------

Till TS: Du kan inte bestämma vad din kille ska ha på sig. Lika lite som han kan bestämma vad er son har på sig, tydligen. Jag tycker såhär: , att behandla barn som ett neutrum och låta det gå i rosa balklänning till dagis, när det  egentligen inte är ett "det" utan en pojke, är lika förstörande för ett barn som att skriva in det i en sekt typ Knutbysekten, och uppfostra det i sekten, för att sen säga "när heeeeeeeeeeen är 18 får heeeeeeeeen välja själv.

Låt barnen välja själva, snälla.

• Jellybeanbaby
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 21:53:28 följande:

Nej jag fick vad jag ville ha - ett friskt och fint barn. Det är ju det viktiga, könet kommer mycket längre ner på viktig-listan. Vi bad bm ta barnet och lägga in i filt direkt utan att säga el visa kön så vi i första hand fick bekanta oss med vårt BARN inte vår son/dotter. Vi visste inte könet förrän barnet skulle vägas, mätas och kläs på. Först då såg vi att vårt barn fötts med penis. Det gör inte vårt barn annorlundare än det könslösa knyte jag fick upp på mitt bröst. Jag sa att jag inte skulle bestämma mig i förväg att barnet var pojke el flicka och har hållit på det även om pojkvännens förståelse och stöd försvann efter några dagar. Vi tog även bort lappen på babysängen på bb där det stod "pojken xx" och satte dit "babyn xx", inte då heller protesterade pojkvännen. Inte förrän nu trots att jag alltid varit tydlig och öppen i mina åsikter och tankar
    HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHA!
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-22 00:08:55 följande:
    Jag antar att ni har något annat ord för mamma och pappa också hemma hos er för de orden är ju också könsbundna? Men vad är alternativet hos er då? Kul att veta!
    memme och peppe naturligtvis. TS är peppe, hennes sambo är memme. Bakvänt på dagens feministvis.
  • Jellybeanbaby
    Pissenisse skrev 2012-08-22 00:09:49 följande:
    Men jisses.. Våra mormödrar tog inte upp kampen för att våra söner skall bära klänning utan för att våra döttrar skall ha samma rättigheter i samhället. 
  • Jellybeanbaby
    PolyPond skrev 2012-08-22 08:29:07 följande:
    Men det kan väl ärligt talat inte vara någon som på allvar tror att den är annat än dålig satir? Den har för många fel för att skrivas av någon som faktiskt är kritisk till genus.
    Nej jag har hu insett det efter hand, att TS inte är seriös för fem öre.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-22 09:43:40 följande:
    Vad är en hen? Måste bott utomlands för länge...
    "hen" = påhittat ord från gerillafeministerna. Enligt dem skall det användas istället för han/hon.
    Ex: Har du sett den nya filmen med Ambiguous Ambiguousson? Ja jag har hört att hen ska vara bra i den.

Resten av världen avfärdar det som trams.
  • Jellybeanbaby
    Kattdamen skrev 2012-08-22 09:08:49 följande:
    Du är medveten om att byxor var ett mansplagg väldigt länge? Att kvinnor absolut inte fick ha byxor på sig, och de ansågs okvinnliga om de hade det.

Det är exakt samma sak här. Kommer män börja ha klänning och kjolar, så kommer det bli ett plagg för män också.
    Det är det redan. Sen många hundra år tillbaka. Det kallas för kilt och bärs av skottar.
  • Jellybeanbaby
    Trekk skrev 2012-08-22 12:01:45 följande:
    Inget, jag är däremot allergisk mot pseudovetenskapligt nonsens även om det är välmenande.

Du förstår väl att ingen klädkod i universum kan ändra det faktum att tjejer och killar är olika och utöver det har ett distinkt behov av att göra åtskillnad på varandra socialt. Du ger dig på 400 år av däggdjursevolution med små ordlekar och utbyte av leksaker men könsskilnaderna finns även om alla barn får pottfrisyr och neutrala gula sparkdräkter och namnet Kim.

Det du är ute efter är snarare att folk ska behandlas RÄTTVIST trots att de har olika förutsättningar och är annorlunda. Det är något helt annat och väldigt sunt. Att försöka tvinga kvinnor att bli män, eller att försöka ta bort alla kön är två väldigt ovetenskapliga metoder för att skapa en rättvis värld och de fungerar givetvis inte och ska inte ens diskuteras då de är sedan länge falsifierade nonsenshypoteser.

Däremot bör man fortsätta att på olika vis dels höja kvinnors status samt höja statusen för det som kvinnor gör där och då det är möjligt, Men helt jämn kommer aldrig spelplanen bli.

Kvinnor föder barnen och därmed är det ett faktum att de en period av sina liv kommer vara borta från arbetsmarknaden, denna lilla skillnad i sig skulle över åren leda till enorma skillnader.

Kvinnor gifter sig ofta med män som är några år äldre, tror det var 3.4 år i snitt = Mannen har, genom sin ålder, kommit något längre in sin karriär = mamman stannar hemma med barnet då de tjänar mer på att pappa jobbar som familj etc.

Små saker som gör att det är svårt att skapa ett "jämlikt" samhälle. Men det viktiga är att så många som möjligt känner sig RÄTTVIST behandlade utifrån sina förutsättningar.

Så ja, det är behjärtansvärt att man vill ändra världen till något bättre. Men att vara ideologiskt låst, vägra ta till sig vedertagna fakta och anpassa sin approach efter verkligheten samt att vilja ha rätt snarare än att ta reda på vad som egentligen är rätt blir ofta kontraproduktivt.

De flesta genus"vetare" styrs av en känslomässig och irrationell/ovetenskaplig övertygelse som i bland är DIREKT skadlig för barnen.

Salongsrebeller kort och gott som för ett one man army krig mot världen, men som likt självmordsbombaren Timur bara spränger sig själva med tändhattarna inför förbryllade åskådare. 
    hahaha 400 år bara??? Tror du missade tre nollor. :D
  • Jellybeanbaby

Määäh... Har inte TS sagt att häään skojar äääään?

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!