• tessum

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Tycker du verkligen att din sambo gör så fel när du totalt kör över honom?

Hur kan ni INTE ha pratat igenom så pass viktiga saker som hur ni vill uppfostra era barn?

Du beter dig precis som att du tror att det enbart är ditt barn och nog måste du vara tillräckligt vuxen för att förstå att pappan är lika mycket förälder som du. Du kan inte bestämma att "så här ska det vara" medan han bara ska stå och titta på.

Du måste tagga ner lite och kanske lära dig att kompromissa.

Hade min sambo gjort som du hade jag blivit galen så jag tycker ändå att din sambo tar det bra. Han verkar vara en störtskön kille!

Mina förslag till dig:

* Skippa klänningar! Köp kläder i alla de färger , klä han i rosa varje dag om du vill men använd inte just det plagget som så starkt förknippas med just tjejer. Tro mig, en bebis bryr sig inte om vad den har på sig så h*n har inget behov av att bära klänning för att mamman vill framföra sina åsikter.  Sen när sonen börjar bli några år och kan välja själv så skulle jag absolut låtit honom ha klänningar om det var det han ville ha. Det skulle säkert din sambo tycka var mer ok?!

* Använd inte ett så otroligt fult ord som HEN. Varför är det så illa att vara en han eller hon?
    Mina barn är flickor, vi säger hon/henne men ändå kan de vara precis hur/vem de vill. Vi läser genusböcker och jag lär dem att man kan bli precis vad man vill/ man kan bli kär i en person av samma kön...

Kan du inte bara kalla barnet för sitt eget namn istället för hen?  Det låter inte så konstigt.

Han ligger och sover i vagnen
    Kalle-Lisa ligger och sover i vagnen

Idag när Gun-Bo lekte i trädgården slog han sig på...
    Idag slog sig Gun-Bo på... i trädgården

Men ni måste ju prata med varandra! Prata är det absolut viktigaste man kan göra i ett förhållande, speciellt som nyblivna föräldrar.

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!