Inlägg från: Soolrosen |Visa alla inlägg
  • Soolrosen

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

hahaha!! så klockren kille du har!
    jag tycker han gör rätt, han har en poäng i det även fast det är för att jävlas med dig.
    enligt mig ska inte pojkar ha klänning, det är fruktansvärt omanligt! och därför tycker inte jag att man ska klä små barn i klänningar. barnet kommer dessutom bli retad i framtiden i skolan om du ska ta på klänningar...

och vadå.. ska du lämna honom om han går till bröllopet i klänning? tänk om han lämnar dig om du fortsätter klä er son i klänning??

• Soolrosen
    Kattdamen skrev 2012-08-22 08:50:25 följande:
    Det kvittar iofs om det är omanligt, pojkar är inte män.
    ne men pojkar växer förhoppningsvis upp till män någon gång..
  • Soolrosen
    Bonsaiii skrev 2012-08-22 08:54:32 följande:
    Ge din man en kram från mig!! Han sätter ner foten fattar du väll! Så som du känner när han klär sig i klänning så känner han när du klär er pojke i klänning.
  • Soolrosen
    Kattdamen skrev 2012-08-22 08:56:23 följande:
    Ja, och om tillräckligt många pojkar har haft klänning på sig och fortsätter med det så kommer det till slut även bli ett plagg för män. Eller anser du att byxor inte är något kvinnor kan ha på sig?
    ja visst... en del män i andra länder går i "klänningliknande" plagg... men jag tycker iaf inte det är något plagg för män.. jag tycker fortfarande det ser löjligt ut.. jag tycker di leva ser fruktansvärt löjlig ut.. han ser ut som en transa med skägg.
    ett byxplagg kan fortfarande se kvinnligt ut..framhäver former mer tex så att kvinnor har byxor är inget konstigt för det ser bra ut. men en man i klänning ser otroligt löjligt ut.
    men en karl kanske också ska ha en bröllopsklänning i framtiden när de gifter sig kanske? ser väl jätte fint ut?
  • Soolrosen
    Mamma020413 skrev 2012-08-22 09:02:18 följande:
    Att klä på sitt barn olika fäger oavsett kön= helt okej.
    Men att klä på sin son en klänning bara för att markera att HEN minsann är en individ och inte nån som tillhör ett kön, där tycker jag att gränsen går för vad som är okej .

Även om DU tycker att pojkar kan ha klänning osv så är det fortfarande majoriteten i samhället som inte tycker att det är okej . Dessutom så har inte din son valt det, utan det är DU som väljer åt honom och gör honom till allmänt åtlöje och riskerar att han blir retad på dagis och i skolan senare. Vill du verkligen utsätta ditt barn för det ?

exakt... det är ju inte barnet som väljer i detta fall heller...
    är ju mamman som bestämmer ändå.
  • Soolrosen
    Kattdamen skrev 2012-08-22 09:08:49 följande:
    Du är medveten om att byxor var ett mansplagg väldigt länge? Att kvinnor absolut inte fick ha byxor på sig, och de ansågs okvinnliga om de hade det.

Det är exakt samma sak här. Kommer män börja ha klänning och kjolar, så kommer det bli ett plagg för män också.
    jag vet det mycket väl... men kvinnor använder kjolar och klänningar fortfarande.
    visst folk får väl klä sig som de vill ..tycker fortfarande det är konstigt och omanligt..

• Soolrosen
    Kattdamen skrev 2012-08-22 09:23:14 följande:
    Varför är det konstigt och omanligt?
    kvinnor förknippar jag med klänningar och kjolar... så är det bara.
    men det kanske inte är konstigt med män som har nylonstrumpor och läppstift heller?
  • Soolrosen
    Kattdamen skrev 2012-08-22 09:38:51 följande:
    Varför förknippar du kvinnor med klänningar och kjolar?
    varför kommer du med en motfråga innan du svarar på min fråga?

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!