Inlägg från: Kattdamen |Visa alla inlägg
  • Kattdamen

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag tror inte att en kvinna som påstår sig vara som ts skulle ha ett förhållande eller skaffa barn med en man som i ts.

Så det är nog inga större problem alls egentligen.

En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Soolrosen skrev 2012-08-22 08:47:11 följande:
    hahaha!! så klockren kille du har!
    jag tycker han gör rätt, han har en poäng i det även fast det är för att jävlas med dig.
    enligt mig ska inte pojkar ha klänning, det är fruktansvärt omanligt! och därför tycker inte jag att man ska klä små barn i klänningar. barnet kommer dessutom bli retad i framtiden i skolan om du ska ta på klänningar...

och vadå.. ska du lämna honom om han går till bröllopet i klänning? tänk om han lämnar dig om du fortsätter klä er son i klänning??
    Det kvittar iofs om det är omanligt, pojkar är inte män.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Soolrosen skrev 2012-08-22 08:54:09 följande:
    ne men pojkar växer förhoppningsvis upp till män någon gång..
    Ja, och om tillräckligt många pojkar har haft klänning på sig och fortsätter med det så kommer det till slut även bli ett plagg för män. Eller anser du att byxor inte är något kvinnor kan ha på sig?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Soolrosen skrev 2012-08-22 09:02:22 följande:
    ja visst... en del män i andra länder går i "klänningliknande" plagg... men jag tycker iaf inte det är något plagg för män.. jag tycker fortfarande det ser löjligt ut.. jag tycker di leva ser fruktansvärt löjlig ut.. han ser ut som en transa med skägg.
    ett byxplagg kan fortfarande se kvinnligt ut..framhäver former mer tex så att kvinnor har byxor är inget konstigt för det ser bra ut. men en man i klänning ser otroligt löjligt ut.
    men en karl kanske också ska ha en bröllopsklänning i framtiden när de gifter sig kanske? ser väl jätte fint ut?
    Du är medveten om att byxor var ett mansplagg väldigt länge? Att kvinnor absolut inte fick ha byxor på sig, och de ansågs okvinnliga om de hade det.

Det är exakt samma sak här. Kommer män börja ha klänning och kjolar, så kommer det bli ett plagg för män också.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Soolrosen skrev 2012-08-22 09:17:56 följande:
    jag vet det mycket väl... men kvinnor använder kjolar och klänningar fortfarande.
    visst folk får väl klä sig som de vill ..tycker fortfarande det är konstigt och omanligt..

Varför är det konstigt och omanligt?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Soolrosen skrev 2012-08-22 09:36:36 följande:
    kvinnor förknippar jag med klänningar och kjolar... så är det bara.
    men det kanske inte är konstigt med män som har nylonstrumpor och läppstift heller?
    Varför förknippar du kvinnor med klänningar och kjolar?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Trekk skrev 2012-08-22 11:44:10 följande:
    Varför förknippar du sommar med värme?
    Varför förknippar du vinter med snö?
    Varför förknippar du natt med mörker?

Uppenbarligen är svaret att klänningar alltid har varit i kvinnoplagg i vår kultur under vår livstid. En saudier har en annan syn på saken och öbor i Mikronesien har en annan syn.

Men kvinnor och män har däremot olika kläder i alla kulturer, fuckin deal with it liksom 
    Precis, det kan alltså ändras.
    En kopp te, tack.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!