Inlägg från: Anonym (Hellokitty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hellokitty)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag tycker att du ska respektera din mans åsikter också om du är feminist. Är inte han lika mycket förälder som du? Har inte han lika mycket rätt som du att bestämma?

Tycker att du har lite dubbelmoral som vill klä din son i klänning men din man får inte. För övrigt klär jag min son i både blå spindelmannentröjor och rosa hellokitty eftersom jag tycker båda är fina. Klär jag honom i rosa försöker jag dock se till att snittet inte är tjejigt med puffärmar eller spetskanter. Jag vill inte göra om honom till en tjej, bara ge honom alternativ, och rosa är ju ingen tjejfärg enligt mig. Men jag tycker det finns tjejkläder. Klänning, kjolar och "gulliga" (blä) rosetter tycker jag personligen passar bättre på en tjej, OM inte mitt barn efterfrågar detta. Jag vill INTE att folk ska tro att det är en tjej. För han ÄR ju en pojke, om än i rosa tröjor. 

Jag tycker verkligen inte att du ska hota att lämna honom. Det du behöver göra är att lyssna på honom. Du måste kompromissa med din man om hur ni bägge vill klä er son. För övrigt tycker jag att din man verkar ha humor :)    

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!