Inlägg från: hippiegirl |Visa alla inlägg
  • hippiegirl

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Man fattar ju vad din man håller på med, all heder åt honom. Du verkar ju inte ha en aning om vad en människas könstillhörighet handlar om. Ingenting handlar om att få välja!

DU
    kan inte välja att ditt barn ska välja sitt kön.... Eller sin sexualitet.

Ditt barn väljer inte heller. Man föds till den man är. - En människa som antingen har mer kvinna eller man i sig, antingen dras man till samma kön som sitt eget, eller tycker att motsatta könet är läckrare. Antingen känner man sig som man i en kvinnas kropp, eller tvärtom (vilket måste vara det mest förvirrande någonsin)

Men att DU som mamma håller på med att försöka ändra världen med din son, är oerhört egoistiskt! Din son kommer bli förvirrad och inte ha en aning om vem han är....

Släpp dina fantasier om att du gör ditt barn en tjänst. Du har fått en underbar son. Deal with it! 

Breathe in the wisdom of life
  • hippiegirl
    PolyPond skrev 2012-08-22 10:39:52 följande:
    Fast nu blandar du väl korten litegrann? Det är skillnad på att ha en könstillhörighet och hur man väljer att uttrycka den. Om en person vill uttrycka sin manlighet genom att använda klänning så är det fullt rimligt att det finns utrymme för att göra det. De individer som hånar sådana uttryck genom att kalla det "fjantigt" att det "ser löjligt ut" etcetera, hindrar människor från att faktiskt våga. Förlöjligandets kraft är mycket stark när man vill få människor att anpassa sig efter sin egen vilja.
    Men nu snackar vi om en bebis, och en situation där mamman uppenbarligen tror att hon kan bestämma att sonen i fråga ska vara könsneutral. 

Det finns inte i min värld att jag skulle håna människors val i kläder, etc. Tycker personligen att en lång kjol kan vara riktigt snyggt på killar, men för den skull anser jag inte att man har rätt att "välja" könet på sitt barn. 
  • hippiegirl
    PolyPond skrev 2012-08-23 09:57:37 följande:
    Hur kan du tro att man väljer kön på någon bara genom att klä det i en viss typ av kläder?
    suck... MAMMAN aka TS vill ju att barnet ska vara könsneutralt, en HEN tills barnet kan"välja" själv. Och det spelar egentligen ingen roll vad vi babblar om runt omkring.

DET ÄR FORTFARANDE INGET MAN VÄLJER. INGEN VÄLJER. 

DET ÄR NÅGOT MAN FÖDS MED.

Eller är t ex homosexualitet ff en sjukdom i din värld?

• hippiegirl
    beccagranen skrev 2012-08-23 10:05:16 följande:
    Jag hade lätt låtit honom gå i festblåsan! Jag tror att det mest är snack från hans sida, men skulle han verkligen gå i klänningen så hade jag stolt gått bredvid hans sida och uppmuntrat till varje människas fria val. För det är just de, det handlar om att ha ett fritt val. Men att klä en bebispojke i klänningar bara för att bevisa för andra att han kan han det är bara tramsigt. Klä i unisex kläder och den dagen sonen själv vill ha något från "flickavdelningen" så kan han få påverka själv.
  • hippiegirl
    PolyPond skrev 2012-08-23 10:09:38 följande:
    Kläder är inga kön och man kan inte bli något annat bara av att ta på sig det ena eller det andra.

Däremot kan man välja vad man vill ha på sig, oavsett om omgivningen ser det som genuskonträrt eller inte.
    åh fan! tack för upplysningen, det var verkligen något helt nytt för mig......................................................................
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!