Inlägg från: mamman64 |Visa alla inlägg
  • mamman64

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.
    min man hade aldrig fått gått i klänning för mig! Jag vill ha en man o inget annat
  • mamman64
    PolyPond skrev 2012-08-23 11:18:47 följande:
    Konstigt förhållande när man anser att man kan bestämma över sin partner så.

Jag vill inte alls bestämma över min partner. Men jag vill inte heler ha en man som går runt i kvinnokläder. Skulle det vara på ploj en ggr må väl det vara hänt men om hans kulle ta steget att gå runt så titt som tätt så skulle det vara slutet på vår relation, så känner jag nu iaf, kanske skulle jag ända mig den dagen.
  • mamman64
    PolyPond skrev 2012-08-23 12:04:04 följande:
    Det står dig fritt att vara tillsammans med vem du vill. Jag finner det dock lite respektlöst. "Ska du ha den där rutiga kavajen så går jag".

hmmm lite skillnad att jämföra en rutig kavaj med en klänning
  • mamman64
    Anonym skrev 2012-08-23 12:14:42 följande:
    Fnissar hysteriskt här, vilken underbar karl du har!

Jag tycker också den här könsdepatten är rätt löjlig. Jag har själv ett barn av varje sort och de får välja själva vad de vill ha på sig, och märkligt nog så väljer sonen typiska killkläder, och dottern typiska tjejkläder. Och det stör mig inte ett dugg faktiskt, de är trygga i sig själva och verkar inte lida av det här. Nej, gör inget barnproblem av något som är ett vuxenproblem. Hejja din karl som gör det så tydligt!

Hur gamla är dina barn?

• mamman64
    PolyPond skrev 2012-08-23 12:04:04 följande:
    Det står dig fritt att vara tillsammans med vem du vill. Jag finner det dock lite respektlöst. "Ska du ha den där rutiga kavajen så går jag".

Ja jag skulle ha svårt att i längden fortsätta en realtion om min man bestämde sig för att dagligdags gå i kvinnokläder. Kanske skulle jag kunna det på sikt men idag känns det väldigt långt ifrån. Jag tror inte jag är ensam om den känslan.

Det tror jag han oxå skulle känna om jag helt plötsligt gick omkring med skjorta, slips och kostym....  
  • mamman64
    PolyPond skrev 2012-08-23 12:26:19 följande:
    Nej, inte egentligen. När det kommer till kritan är det bara ihopsytt tyg. Det är bara dina föreställningar och rädslan för andras som får dig att dra en linje mellan dem.

Nää så enkelt som du vill påskina är det inte
    alla männisor förmedlar något med sina kläder på ett el annat sätt

jag vill inte ha en man i klänning, jag skulle inte attraheras av det, 

för mig får alla människor klä sig hur de vill men jag vill inte ha en man i klänning, skulle han börja med det så skulle det var väldigt svårt för mig     
  • mamman64
    Pompeia01 skrev 2012-08-23 12:31:31 följande:
    Jag kan faktiskt tycka att det är lite rätt åt dig... *skrattar i mjugg*

För övrigt: ingår det inte i det feministiska troskonceptet, att båda föräldrarna ska vara lika delaktiga i barnens uppfostran..? I så fall: varför ska just du bestämma om er son ska kläs i pojk- eller flickkläder..?

För övrigt tycker jag synd om din son. Jag hoppas att du slutar med de där dumheterna innan han kommer ut bland andra barn, och kanske blir retad för något som han inte själv kunnat påverka... Barn ska inte vara frontfigurer för föräldrarnas politiska eller religiösa uppfattningar anser jag.  Det du gör är lika illa som att skicka barnen till skolan i t-shirts med en logga för ett politiskt parti, eller med en religiös symbol i en kedja runt halsen. Innan de är stora nog att förstå vad det står för, och fatta ett eget informerat beslut.    
  • mamman64
    PolyPond skrev 2012-08-23 12:44:18 följande:
    Ja det gör vi. Men vi har alla möjligheter att ändra dessa föreställningar. Somliga väljer att motarbeta detta istället.

Jag motarbetar inte...jag vill bara inte leva med en man i klänning. Får jag välja eller? Måste jag tillåta det fast jag inte skulle attraheras av en sådan man? De får välja men inte jag?? Märkligt

Jag har inget emot män i klänning....men JAG vill ite leva med en 
  • mamman64
    PolyPond skrev 2012-08-23 14:06:39 följande:
    Ja, det får du. Kan någon hindra dig? VILL någon hindra dig?

Att hävda att det skulle vara omanligt att ha klänning är däremot ett klart förlöjligande. Det är väl ganska onödigt uttryckt ändå?

för mig är det omanligtt...och tycker de inte det själva efetrsom de vill klä sig som en kvinna-i en klänning!
  • mamman64
    PolyPond skrev 2012-08-23 18:51:41 följande:
    Förlöjligande, som sagt. Effektivt som faen när man vill ha folk att göra som man vill.

som jag skrivit förr....alla människor får agera och klä sig precis som de vill utan att jag tycker mig ha rätt att lägga mig i det och anmärka på det. Jag tycker snarare att det är bra att alla männisor följer sitt hjärta.

Men jag vill inteha en man som gårklädd i klänning efetrsom jag inte skulle attraheras av det. Och det är min fulla rätt att tycka så.

Ingen behöver ändra sig för min skull men jag ska ha rätt att välja sånt i mitt liv som jag känner att jag vill ha!

Du skriver på ett ställe och ett svar till mig att det bara är ett klädstycke....OM det nu bara var ett klädstycke det handlade om så skulle lika gärna dessa män som vill kläsig i klänningar lika gärna fortsätta att klä sig i byxor. Så självklart spelar kläderna en väldigt stor roll i hur vi vill bli bemötta av andra människor!

Jag dömer ingen me...n nej tack...jag vill inte ha en man i klänning!!         
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!