Inlägg från: Anonym (hahahaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hahahaha)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Hahaha tycker din sambo gör alldeles rätt du behöver ju inte skämmas då eftersom du tycker det är ok och uppenbarligen skiter du i vad din sambo tycker om att eran son har klänning..
    och nej pojkar ska inta ha klänning, jag hatar ordet hen och anser att  det finns två olika kön men att alla oavsett kön är lika bra och lika mycket värda.
    men nej klänning på pojke är inget snyggt finns ingen anledning att låta din son ha det på sig om han inte väljer det själv som äldre och då menar jag inte 5 utan så han vet vilka konsekvenser ett sånt val kan få.

• Anonym (hahahaha)

sen måste jag bara säga "barnet är fött med penis" vad är det för mening barnet är EN POJKE
    man kan liksom inte välja kön hipp som happ vet du antingen föds du som pojke eller flicka sen finns det kromosom och gen avvikelser.. sen om du byter kön som vuxen är en annan sak men du kan inte välja kön som att köpa en potatis på ica..
    när ska ni köns neutrala stollar ta och skärpa till er ni skapar inte mer tolerans ni skapar förvirring och irritation som inte leder till ökad jämställdhet.. man kan ha jämställdhet även om det finns två kön och genom att acceptera att det finns två kön som är olika men ändå så lika så ökar man jämnställdhet mer än att skapa ett jvla tredje han hon och hen
    man kan ändå uppfostra individer som respekterar hon och han och vet att man kan vara olika men ha samma möjligheter utan att använda ord som hen och slippa avköna världen..

• Anonym (hahahaha)
    PolyPond skrev 2012-08-23 16:59:57 följande:
    Du har inte funderat över att det inte skulle bli några konsekvenser alls om folk inte tänkte som du kring det?
    nej vi ska leva i en avkönad värld där allt är tillåtet total anarki och låt alla helst se likadana ut så man absolut inte kan se om det är en man eller kvinna.. helst ska vi nog ta och tabort brösten på kvinnorna och penisen på män så att det  verkligen inte går att avgöra för alla ska ju vara HEN och så jvla jämställda

MÄN FÅR HA KLÄNNING men JAG tycker inte det är snyggt
    och ja människan vet att om man gör på ett visst sätt så får det en konsekvens, människan har skapat samhällen med normer och genus små justeringar sker över tid men att skrota alla genuskonstruktioner och normer är bara löjligt och det ger inte ett mer accepterande samhälle då det alltid kommer finnas saker/egenskaper som inte kommer accepteras av gruppen.

• Anonym (hahahaha)
    PolyPond skrev 2012-08-23 17:21:34 följande:
    På vilket sätt blir världen avkönad om somliga män har klänning? Ramlar snopparna av? Byts könshormonerna ut? Tappas y-et i kromosomuppsättningen?

Varför vill du att individer ska ge efter för gruppen, när det gäller det personliga?
    nej jag tycker bara att alla som dravlar hen och avkönar sina barn  vill att alla ska se likadana ut och
    och jag sa inte att man ska ge efter för en grupp men om man inte blir accepterad så skapar det också problem man behöver både kunna fungera i grupp och på det personliga planet..
    därför finns det subgrupper i samhället som har sina egna normer och konstruktioner men de accepterar inte heller alla.. ingen grupp någonsin kommer att acceptera allt och alla för det är så människor fungerar..
    man kan vara individ och fungera i grupp men skitsamma du kommer nog inte fatta ändå..
    fungera i grupp (samhället) handlar bland annat om att man ibland får anpassa sig efter andras vilja.. och TS borde göra detta i det här fallet så kan pojken välja när han är äldre vad han vill ha på sig osv.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!