Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
Anonym (Linda) skrev 2012-08-23 19:04:03 följande:
Men herregud! Vad är det för fel på er som vågar kalla er för feminister? Har du någon som helst aning om feminismens historia och vad den står för? Jag skäms som kvinna! Du och alla andra s.k. feminister, moderna sådana, är inte kloka på en fläck. Sluta klä din son i klänning!! Låt han vara den grabb han är och gå upp till kamp mot saker som faktiskt spelar roll! Som t.ex. jämställdhet i hemmen, på arbetsmarknaden, inom politiken, bland makthavare, bland företagsledare. Se till att kvinnor får lika förmåner, får lika lön för lika jobb, blir behandlade efter sin kompetens - respekterade för sin kompetens istället för att bli objektifierade. Tror du - helt ärligt - att du gör någon skillnad genom att klä din son i klänning ibland? Lär honom vad som är rätt! Lär honom att behandla flickor rätt. Upplys honom - skapa en ny generation av tänkande, kännande människor som ser till just MÄNNISKOR istället för könen.Ja, du får ursäkta men jag blir så jävla trött på denna rappakalja - denna diskussion kring hen (!!) - det är HAN, det är HON och det är helt i sin ordning! Grabbar får leka med bilar, och dockor - tjejer FÅR vara prinsessor - det är inte relevant, det är relevant att skaffa barnen kunskap och att de förstår sitt egenvärde!
/Linda
Din karl är vuxen och vill han gå i kjol/klänning så låt han. Barnsligt är vad det är...