Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
Skägget skrev 2012-08-23 21:40:02 följande:
Det är fina ord, och det är fint att du ger möjligheter... Men varför tar ni inte dessa möjligheter själva?Dessa möjligheter ni ger skadar mer än det gagnar, jag pratar om era barn nu, det skadar alltså era barn, men ni ser det som möjligheter...
Jag undrar fortfarande över det jag skrev ovan... Om jag gav dig möjligheten att inte bära något på ditt arbete eller annat ställe för att ge dig en möjlighet att "lära" dig, hur det är att gå utan kläder offentligt. Skulle du ta den "chansen" då? eller skulle där uppstå någon märklig anledning till att du inte skulle göra detta.
Nej! jag skulle varken vilja se dig naken, eller på riktigt uppmana dig att gå naken... Men frågeställningen som sådan tycker jag är lika viktig som att en pojke ska ha klänning, bägge anses vara oriktigt ur ett socialt perspektiv, bägge skulle rendera i en situation inte så behaglig för utövaren. Bägge är ytterligheter på sitt sätt...
Så... Ge mig ett ärligt svar: Skulle du? Skulle någon annan? om svaret är ja, varför ser vi inte mer naket folk då? Det borde väl troligen komma några nyhetsnotiser om detta?
Vet du vad som (jag gissar här) skulle hända om jag började åka till jobbet i Bikini (eller för den delen klänning).... Först av allt skulle jag nog bli stoppad av polisen... Säkerligen många gånger För det andra är det en överhängande risk för att jag på ett eller annat sätt skulle förlora jobbet, antingen genom att bli sparkad eller utfryst och mobbad så jag blev tvungen att sluta... Detta är vad som skulle hända mig av vuxna människor, Vad tror ni barn gör som saknar vissa hämningar när det gäller känsloyttringar?
Jag är ledsen, men jag tror om ni håller på så här, kommer ni att vara några riktigt ensamma gamla mammor när era dagar börjar närma sig sitt slut. Inte för att ni hade fel, utan för att ni ihärdigt utan tanke på andra påtvingar någon en roll de fortfarande inte är mogna att ta... Eller de ens inte har tagit en ståndpunkt till...
Men det lär tiden utvisa, i ett sådant scenario finns två förlorare, en gammal ensam mamma som kämpat förgäves och ett vuxet men fu**ed upp barn, ilsket på sin mamma och samhället... Vad detta arga barn väljer att göra kan man ju bara spekulera om...
Vill ni förändra, gör det... men låt er själva bli offren om något måste offras....
Natt/Natt